سه هفته قبل و پس از ثبت اولین واقعه ی مثبت کرونا در هرات وضعیت اضطرار اعلام شد و اداره محلی با همکاری شهرداری، فعالیت تمام مراکز آموزشی، تالارها، حمام ها، رستورانت ها و کافی شاپ ها را متوقف کرد. اما مالکان برخی از این اماکن نسبت به اطلاعیه نشر شده، کم توجهی کرده اند. […]

سه هفته قبل و پس از ثبت اولین واقعه ی مثبت کرونا در هرات وضعیت اضطرار اعلام شد و اداره محلی با همکاری شهرداری، فعالیت تمام مراکز آموزشی، تالارها، حمام ها، رستورانت ها و کافی شاپ ها را متوقف کرد.

اما مالکان برخی از این اماکن نسبت به اطلاعیه نشر شده، کم توجهی کرده اند.

با این حال شهروندان هرات با انتقاد از اداره شهرداری و اداره محلی می گویند که این دو اداره، باید به گونه جدی تر با مالکان تالارها، حمام ها، رستورانت ها و کافی شاپ های متخلّف برخورد کنند.

شنبه هفته گذشته برای دومین مرتبه عبدالقیوم رحیمی، والی هرات خبر داد که با جدیت تمام با افرادی که از این امر سرپیچی میکنند برخورد خواهد شد اما تا کنون این مسئله گویا عملی نشده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید که بررسی های روزانه در سطح شهر جریان دارد و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

او گفت:” شمار زیادی از اماکن دروازه های شان به زور مسدود شد و ما نمی خواستیم که از قوه قهریه استفاده کنیم؛ بخاطر این که این مکلفیت اخلاقی شهروندان هم هست. ما بخاطر تامین امنیت خود نه بلکه بخاطر مصونیت شهروندان و ما توقع داشتیم بدون این که ما از قوه قهریه استفاده کنیم مردم به این توصیه جدی عمل کنند”.

ریاست جمهوری افغانستان به تازگی حکم صادر کرده که تمامی مکاتب و دانشگاه‌ های کشور با یک ماه تاخیر باز می ‌شوند.

این پیشنهاد پیشتر از سوی وزارت‌های صحت، تحصیلات عالی، معارف و وزارت اطلاعات و فرهنگ به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا” به ریاست جمهوری فرستاده شده بود.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که از یک هفته به این طرف با مالکان ۲۰ تالار، حمام، رستورانت و کافی شاپ که از قانون سرپیچی کرده بودند برخورد شده است.

او گفت:” ۲۰ مورد تخطی بود که گزارش رسید برای ما، برای شان توصیه کردیم و اخطار دادیم که اگر دوباره مشاهده شود شما را حتمآ به نهاد های عدلی و قضایی معرفی میکنیم که این از یک هفته می شود که به گونه جدی جریان دارد و کسانیکه مشاهده کنیم به نهاد های عدلی و قضایی معرفی میکنیم”.

این در حالیست که وزارت صحت عامه امروز اعلام کرد که چهار واقعه‌ی مثبت تازه ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است.

تعداد مجموعی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۱۶ نفر رسیده که ده واقعه در هرات رخ داده است.

تا کنون ۲۰۶ واقعه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای مرکزی در کابل آزمایش شده است که از این میان، نتایج ۱۹۰ واقعه‌ی آن منفی تشخیص شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد