تجمع شهروندان در صف‌های طولانی، ضد عفونی نشدن شعبه پاسپورت و دستگاه‌های بایمتریک، نگرانی شهروندان و کارمندان شعبه پاسپورت را برانگیخته است. احمد مسیح فروتن، آمر پاسپورت هرات می‌گوید که روزانه نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن به شعبه پاسپورت مراجعه می‌کنند. آقای فروتن با ابراز نگرانی از احتمال انتقال ویروس کرونا در صف‌های طولانی […]

تجمع شهروندان در صف‌های طولانی، ضد عفونی نشدن شعبه پاسپورت و دستگاه‌های بایمتریک، نگرانی شهروندان و کارمندان شعبه پاسپورت را برانگیخته است.

احمد مسیح فروتن، آمر پاسپورت هرات می‌گوید که روزانه نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن به شعبه پاسپورت مراجعه می‌کنند.

آقای فروتن با ابراز نگرانی از احتمال انتقال ویروس کرونا در صف‌های طولانی و توسط دستگاه‌های بایمتریک می‌افزاید: “تا کنون چندین‌بار از صحت عامه درخواست کردیم که شعبه پاسپورت را ضد عفونی کنند، ولی تا به حال صحت عامه به این خواست ما توجه نکرده. این جا روزانه خیلی از هم‌وطنان‌مان که سابقه حضور در ایران را نیز دارند برای طی مراحل پاسپورت مراجعه می‌کنند. برای پرسونل ما جای نگرانی است. برای ضد عفونی کردن دستگاه‌های بایمتریک و لوازم شعبه خود هیچ مواد ضد عفونی نداریم. به تازگی چند شرکت خصوصی مواد ضد عفونی‌کننده برای ما کمک کرده است.”

آمر پاسپورت هرات در حالی چنین ادعایی دارد که جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید ادارات دولتی موظف‌اند که از بودجه خودشان مواد ضد عفونی را تهیه کنند.

آقای فرهاد در عین حال تأکید دارد در صورتی که ادارات دولتی بسته شوند مردم با مشکل بر می‌خورند؛ از این روز باید در صف‌ها و تجمعات نکات بهداشتی جدی گرفته شود.

با این حال شماری از مراجعین بخش پاسپورت نیز در صحبت با رادیو معراج از انگشت‌نگاری روزانه صدها تن و ضد عفونی نشدن دستگاه‌های بایمتریک شکایت دارند.

آنان می‌گویند که روزانه صدها تن انگشت نگاری می شوند و دستگاه‌های بایمتریک ضد عفونی نمی‌شوند. در صورتی که شخصی مبتلا به ویروس کرونا باشد به آسانی شمار زیادی را مبتلا خواهد ساخت.

اداره‌های پاسپورت، مخابرات، بانک‌ها، معارف، ریاست خارجه و شماری دیگر از ادارات دولتی روزانه پذیرای هزاران تن از متقاضیان هستند.

صف‌های طولانی و رعایت نشدن نکات ایمنی خطر مبتلا شدن مردم و پرسونل این اداره‌ها را بسیار بالا برده است. این تجمعات، بدون در نظرداشت موارد ایمنی و بهداشتی در حالی شکل می‌گیرد که در هرات وضعیت اضطرار اعلام شده و اماکن عمومی مانند تالارها، مراکز آموزشی و تفریحی بسته شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد