میان شما و فرد مبتلا به بیماری کرونا، تنها یک عطسه فاصله است. کافیست که ویروس به بدن شما راه یابد؛ پس از آن شما ناقل ویروسی خواهید بود که تا اینجای کار جان صدها نفر را در جهان گرفته، هزاران نفر را مبتلا ساخته و اکنون یکه تاز میدان است و امپراتوری میکند. هر […]

میان شما و فرد مبتلا به بیماری کرونا، تنها یک عطسه فاصله است.

کافیست که ویروس به بدن شما راه یابد؛ پس از آن شما ناقل ویروسی خواهید بود که تا اینجای کار جان صدها نفر را در جهان گرفته، هزاران نفر را مبتلا ساخته و اکنون یکه تاز میدان است و امپراتوری میکند.

هر چند این ویروس در هرات تاکنون به مرحله ی شیوع نرسیده اما با توجه به ورود روزانه ی صدها نفر از ایران -مرکز شیوع کرونا در منطقه- نگرانی نسبت به شیوع آن را شدت بخشیده است.

در هرات با ثبت اولین واقعه؛ وضعیت اضطرار اعلام شد و بسیاری از مراکز تجمع مردم مسدود شدند؛ در بسیاری از کشورهای اسلامی، مساجد نیز تعطیل شدند.

اما در هرات این مسئله هنوز محل بحث میان مردم و علماست. با این حال سید محمد شیرزادی، رئیس اداره ی حج و اوقاف هرات میگوید که از هفته ی آینده، نماز جمعه در این ولایت متوقف خواهد شد و به دنبال آن مراسم هایی چون فاتحه خوانی نیز برگزار نخواهد شد.

دیروز مولوی عبدالحمید؛ رئیس شورای علمای در زاهدان ایران، به دلیل شیوع کرونا از مردم خواست تا در خانه های شان نماز بخوانند و به نمازهای جمعه حاضر نشوند.

او گفته بود که شرایط بحرانی است و تا زمان رفع بحران مردم نمازهای شان را در خانه بخوانند.

شهروندان هرات میگویند که برای پیشگیری از وقوع بحرانی مانند چیزی که در ایران جریان دارد نیاز است تا فعالیت مساجد متوقف شود.

آنان میگویند که هنگام برگزاری نماز، مردم نزدیک به یکدیگر می ایستند و این امکان شیوع بیماری کرونا را نیز افزایش میدهد.

کرونا ویروسی ست که ووهان چین مرکز ظهور آن بود و پس از آن تقریبا تمام دنیا را درنوردید.

دیشب سازمان جهانی بهداشت از همه گیر شدن این ویروس خبر داد و از مردم خواست تا برای مبارزه با آن، نکات بهداشتی چون شستن دست ها را مراعات کنند و تا حد امکان در خانه بمانند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد