بر اساس گفته‎های مسؤلان ولسوالی پشتون زرغون، قرار است بیش از ۱۵۴ پروژه در چوکات برنامه میثاق شهروندی، در مدت چهار سال در این ولسوالی تطبیق شود. پشتون زرغون ولسوالی‌است که پیش از این مسیرهای ارتباطی‌اش با گذره،  گواه رُبایش افراد از سوی مخالفان مسلح دولت بوده است. اما اکنون مسئولان پشتون زرغون، از امنیت […]

بر اساس گفته‎های مسؤلان ولسوالی پشتون زرغون، قرار است بیش از ۱۵۴ پروژه در چوکات برنامه میثاق شهروندی، در مدت چهار سال در این ولسوالی تطبیق شود.

پشتون زرغون ولسوالی‌است که پیش از این مسیرهای ارتباطی‌اش با گذره،  گواه رُبایش افراد از سوی مخالفان مسلح دولت بوده است.

اما اکنون مسئولان پشتون زرغون، از امنیت نسبی در این ولسوالی در تناسب به دیگر واحدهای دومی سخن می‎گویند.

نثار احمد پوپل ولسوال پشتون زرغون می‎گوید: “همکاری و حضور پولیس ملی، محلی و مردم، سبب تطبیق و بهره‎برداری بیش از ۱۳۵ پروژه همبستگی ملی در سال گذشته شده است و امنیت خوبی در این ولسوالی حاکم است”.

در ولسوالی پشتون زرغون بر علاوه‌ی ۸۵ نیروی پولیس، ۲۴۰ پولیس محلی مجهز و زیر نظر مسئولان پولیس، به منظور تأمین امنیت فعالیت دارند.

اما آقای پوپل حضور مخالفان دولت در این ولسوالی‌را رد نکرده و می‌‎گوید، آنان در کوه‌های دور دست گشت وگذار دارند، اما مانعی در تطبیق فعالیت‎های انکشافی ایجاد نکرده اند.

با این وصف؛ آقای پوپل می‌گوید قرار است ۱۵۴ پروژه در پشتون زرغون، در چوکات برنامه‌ی میثاق شهروندی تطبیق شود.

به گفته آقای پوپل، قرار است به مدت چهار سال این پروژه‌ها با تشکیل ۵۴ شورا عملی شود، “پشتون زرغون از جمله ولسوالی‎های است که شامل میثاق شهروندی بوده است، شوراهای ما در یک انتخابات جدید می‌شود که به مدت چهار سال ادامه دارد که ۱۵۴ پروژه متعددی را تطبیق نماییم”.

در بین ولسوالی‌های هرات، پشتون زرغون جایی‌است که مردم آن از تمام فعالیت‌های انکشافی مستفید شده اند.

ساخت و سازها در این ولسوالی تنها به تطبیق پروژه ها خلاصه نمی‌شود و آقای پوپل احداث چند باب مکتب و کانال آبی سخن می‌گوید که قرار است در آینده نزدیک منظوری آن ارسال شود.

از پروژه‌هایی که در پشتون زرغون تطبیق شده، علاوه بر مردم این منطقه، کوچی‌ها و مهاجرین نیز استفاده می‌کنند.

جمعیت این ولسوالی بیش از صد هزار نفر عنوان شده است.

 

دسته بندی: اجتماعی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد