قرار است به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی در سال مالی ۹۹،  پروژه های انکشافی از سوی اداره ی شهرداری در هرات تطبیق شود. همزمان شهروندان هرات، نمایندگان شورای ولایتی و فعالان مدنی با انتقاد تند از اداره ی شهرداری، خواهان تکمیل پروژه های نیمه کاره هستند. آنان میگویند نیمه کاره باقی ماندن پروژه […]

قرار است به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی در سال مالی ۹۹،  پروژه های انکشافی از سوی اداره ی شهرداری در هرات تطبیق شود.

همزمان شهروندان هرات، نمایندگان شورای ولایتی و فعالان مدنی با انتقاد تند از اداره ی شهرداری، خواهان تکمیل پروژه های نیمه کاره هستند.

آنان میگویند نیمه کاره باقی ماندن پروژه ها، به ویژه کانال ها و جاده درب قندهار، سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شان شده است.

بودجه ی شهرداری هرات در سال مالی ۹۸ بعد از گذشت بیش از ۶ ماه به این ولایت رسید و اداره شهرداری برای باشندگان وعده تطبیق دستکم ۹۰ پروژه را داده بود.

سید اشرف سادات، عضو شورای شهر می گوید که اداره شهرداری پروژه های خود را با عجله آغاز کرده و نتوانسته آنان را به پایه ی اکمال برساند.

او گفت:” باید پروژه ها طوری به پیش برده شود که تغییری در ساختار زندگی مردم بیاورد و هرات از شهر های است که به شدت نیازمند توسعه، پیشرفت و داشتن زیر بنا ها است ولی متاسفانه بسیاری از پروژه ها که در سال ۹۸ اجرا شد نتوانست برایند و نتیجه مثبتی داشته باشد بخاطر اینکه در آخر سال و با عجله اجرا شد”.

با این حال شهردار هرات می گوید که  قرار است به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون افغانی در سال مالی ۹۹ پروژه های انکشافی در این ولایت تطبیق شود.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات به رادیو معراج می گوید که بیشتر این پروژه ها شامل آسفالت جاده ها و کانال کشی است.

او گفت:” امسال تقریبا ۵۶۰ میلیون افغانی بودجه شهرداری است و بیشتر از ۳۰۰ میلیون افغانی پروژه انکشافی داریم و امسال بیشتر آسفالت سرک گرفتیم، بخاطر اینکه کانال کشی به حد کافی ساخته شده و این کانالهای که امسال کار شان آغاز شده یک قسمتی مانده و حل می شود و سال آینده کوشش ما این است که بیشتر آسفالت داشته باشیم و در حدود ۱۳ کیلومتر آسفالت جاده داریم”.

موضوع نیمه کاره ماندن پروژه های شهرداری تنها مربوط به امسال نیست بلکه طی سالهای گذشته هم شماری از پروژه های این اداره بنا به دلایل مختلف نیمه کاره باقی مانده بود.

عبدالرحیم صالحی، مسئول کمیته انکشافی شورای ولایتی هرات بر این باور است که تاکنون در هرات به گونه چشمگیر پروژه های انکشافی از سوی اداره شهرداری تطبیق نشده و این ولایت بیشتر نیازمند بازسازی و توسعه شهری است.

از چند سال به این طرف تاکنون صدها کیلومتر جاده در شهر و مسیر ولسوالی های هرات آسفالت شده که شماری از جاده ها با آنکه دیری از عمرشان نگذشته، تخریب و شماری هم با استاندارد ها برابری ندارند.

با این حال هنوز هم هرات نیاز به جاده سازی، کانال کشی و تطبیق پروژه های زیر بنایی دارد.

 

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد