قطع و وصل دوامدار برق هرات، شکایت شهروندان را برانگیخته است. بیشتر مناطق شهر در ۲۴ ساعت، دستکم ۵ ساعت با خاموشی روبرو است. شهروندان هرات اداره برشنا را به وعده خلافی و عدم برنامه ریزی درست برای حل مشکل متهم میکنند. جمعه گل یکی از شهروندان گفت:” لین ها ضعیف است، کارمند کم است […]

قطع و وصل دوامدار برق هرات، شکایت شهروندان را برانگیخته است.

بیشتر مناطق شهر در ۲۴ ساعت، دستکم ۵ ساعت با خاموشی روبرو است.

شهروندان هرات اداره برشنا را به وعده خلافی و عدم برنامه ریزی درست برای حل مشکل متهم میکنند.

جمعه گل یکی از شهروندان گفت:” لین ها ضعیف است، کارمند کم است و مشکلات دیگری وجود دارد مثلآ روزانه دست کم ۵ تا ۶ ساعت ما برق نداریم در حالیکه در همین فصل سال نیاز جدی به برق داریم”.

انتقاد ها نزد اعضای شورای ولایتی و شهروندان این است که چرا اداره برق به گونه منظم برق را در اختیار شهروندان قرار نمی دهد و اقدامی برای حل اساسی آن روی دست گرفته نمی شود.

نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات بر این بارو است که برای حل مشکلات برق رسانی، نیاز به برنامه های اساسی تری است.

او گفت:” برای مردم امید های دادن از ترانسفارمر های تقویتی و از بهبود لین برق در شبکه، ولی متأسفانه امسال برق هرات نسبت به سال های گذشته وضعیت خوبی ندارد و خود تقسیمات و قطع وصل برق نشان میدهد که در این قسمت  آن توجه جدی که باید صورت می گرفت نگرفته و شاید یک سلسله کم کاری ها و سهل انگاری ها و غفلت ها در اداره برق وجود داشته باشد”.

اما مسئولان اداره برق میگویند که استفاده ی بی رویه از انرژی، سبب شده تا برق این ولایت تقسیم بندی شود.

محمد تمیم صافی، رئیس اداره برق هرات می گوید که نقاط مختلف شهر آسیب شناسی شده و فرسوده بودن لین ها، کم بود ترانسفارمر و تجهیزات برای تقویه برق نیاز است.

او می گوید که این پروژه به تدارکات رفته و دست کم ۸۵ میلیون افغانی هزینه دارد.

او گفت:” بخاطر رفع تقسیم برق، پلان ها روی دست است و تدابیری که در پایگاه ها گرفتیم و باید که افزایش پیدا کند و لین خط ۲۲۰ باید که تکمیل شود. تقسیمات برق در هرات رفع می شود و ما یک سروی آسیب شناسی در شهر انجام دادیم که این پروژه به تدارکات رفته است و ۸۵ میلیون جنس، ترانسفارمر و لین ضرورت است که ما بتوانیم شبکه موجود را تقویت کنیم که بعد از تهیه آن ما دیگر شاهد مشکلات نخواهد بودیم؛ اما فعلآ هرگاه مشترکین در اوقات مصرف زیاد مصرف خود را کم کنند در همین زمستان برای شما  ۱۰۰ درصد برق را تامین میکنیم”.

هم اکنون اداره برق بیش از ۲۵۰ هزار مشترک دارد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با تایید مشکلات موجود می گوید که عبدالقیوم رحیمی، والی این ولایت به اداره برق هدایت داده تا به گونه منظم در قسمت برق رسانی عمل کند.

این در حالیست که اخیرا کشور ترکمنستان یک پایه ترانسفارمر به ارزش ۲ میلیون دالر را به ولایت هرات اهدا کرد.

امیدواری ها برای اینکه مشکلات برق هرات با نصب این ترانس حل شود بسیار زیاد بود.

با این حال مسئولان شرکت برشنا میگویند که این ترانسفارمر در پایگاه “نور جهاد” نصب شده و قرار است برای تقویت برق کنونی هرات، استفاده شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد