فقر و فشار از سوی خانواده سبب شده تا این کودکان همه روزه در گوشه و کنار جاده ها و کوچه پس کوچه های شهر دست به کار های شاقه، رنگ کردن کفش و دست فروشی بزنند. صمد یکی از کودکان خیابانی گفت:” من آرزو دارم که مکتب بروم، خانه داشته باشم و آسوده زندگی […]

فقر و فشار از سوی خانواده سبب شده تا این کودکان همه روزه در گوشه و کنار جاده ها و کوچه پس کوچه های شهر دست به کار های شاقه، رنگ کردن کفش و دست فروشی بزنند.

صمد یکی از کودکان خیابانی گفت:” من آرزو دارم که مکتب بروم، خانه داشته باشم و آسوده زندگی کنم”.

صمد، یکی از ۹ هزار کودکی است که از مکتب و خیلی از امکانات اولیه زندگی محروم شده است.

کمیسیون حقوق بشر نگران وضع زندگی و آزار و اذیت کودکان خیابانی است.

میرویس امینی، مسئول بخش حمایت از کودکان از افزایش روز افزون کودکان خیابانی ابراز نگرانی میکند و می گوید که نیاز است تا دولت با راه اندازی پروژه های کلان، به وضعیت کودکان رسیدگی کند.

همزمان عبدالقیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات می گوید که آنان ۹ هزار کودک را به منظور رسیدگی و تحت حمایت قرار دادن، سروی و بایمتریک کرده اند که ۶۳ درصد آنان کودکان بیجا شده هستند.

با این حال غلام داود هاشمی، معاون مالی و اداری والی هرات می گوید که به تازگی در کمیته مصونیت اجتماعی در مورد زیر پوشش قرار گرفتن کودکان خیابانی و کار، بحث صورت گرفته تا آنان جذب مراکز تعلیمی و حرفه ی شوند.

از سوی هم مسئولان اداره کار و امور اجتماعی هرات می گویند که قرار است جهت رسیدگی به مشکلات کودکان خیابانی، ۲ میلیون و یک صد هزار دالر از سوی اتحادیه اروپا به یک هزار و ۶۰۰ کودک خیابانی کمک شود.

آقای افغان می گوید که در کنار این ۲۶۵۰ کودک دیگر از سوی سازمان غذایی جهان در آینده نزدیک حمایت مالی خواهند شد.

این در حالیست که شماری از کودکان خیابانی در هرات علاوه بر محروم شدن از حق آموزش، توسط باندهای تبهکار مورد سو استفاده قرار میگیرند.

با وجود اینکه از سالها به این سو نسبت به افزایش کودکان خیابانی در هرات هشدارهای زیادی داده شده است اما تاکنون هیچ گام جدی برای حل این معضل برداشته نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد