کار پروژه معدن سمنت ولایت هرات، به زودی با همکاری و سرمایه‌گذاری کشور چک آغاز می‌شود. به گفتۀ مسوولان اتاق تجارت ولایت هرات؛ در قدم نخست ۷۰ میلیون دالر در این پروژه سرمایه‎گذاری شده است که ۵۱ درصد آن سهم افغانستان و ۴۹ درصد آن سهم جمهوری چک می‌باشد. اما سیروس علاف؛ مشاور رئیس جمهوری […]

کار پروژه معدن سمنت ولایت هرات، به زودی با همکاری و سرمایه‌گذاری کشور چک آغاز می‌شود.

به گفتۀ مسوولان اتاق تجارت ولایت هرات؛ در قدم نخست ۷۰ میلیون دالر در این پروژه سرمایه‎گذاری شده است که ۵۱ درصد آن سهم افغانستان و ۴۹ درصد آن سهم جمهوری چک می‌باشد.

اما سیروس علاف؛ مشاور رئیس جمهوری در امور بازرگانی در دیدارش با بازرگان ولایت هرات چنین گفت “این پروژه با دقت فراوان از سوی دولت افغانستان شروع شده است و قرار با همکاری دولت و بازرگان کشور و جمهوری چک به بهره‌برداری برسد”.

وی هم‎چنان افزود که معدن سمنت هرات قابلیت این را دارد که سرتاسر کشور را تحتت پوشش قرار بدهد و از واردات جنس مشابه جلوگیری نماید و هم‎چنان می‌تواند در حدود دو هزار تن را مصروف به کار نماید که این رقم در آینده افزایش میابد.

اما اداره محلی ولایت هرات این پروژه را زیربنایی خوانده و آغاز آن را در بهبود اقتصاد هرات و افغانستان مهم می‌داند.

در همین حال گفته می‌شود که با بهره‌برداری از این معدن سمنت، روزانه یک و نیم میلیون تُن سمنت استخراج می‌شود که اکنون افغانستان سالانه به قیمت هفت میلیون دالر، از کشورهای همسایه سمنت وارد می‌نماید.

در همین حال هیچ یک از مقامات در مورد زمان آغاز استخراج این معدن سخن نگفته است اما از گفته‎های شان چنین بر می‌آید که روند استخراج آن کمتر از یک سال دیگر آغاز خواهد شد.

 

 

دسته بندی: خبرها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد