قرار است در ششم میزان انتخابات ریاست جمهوری کشور برگزار شود. امروز (۳۰ اسد) مسئولان محلی هرات در یک نشست خبری اشتراک کردند و از آمادگی ها به منظور برگزاری انتخابات خبر دادند. عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که فرصت را برای مردم این ولایت به منظور اشتراک در پروسه انتخابات مهیا خواهند کرد […]

قرار است در ششم میزان انتخابات ریاست جمهوری کشور برگزار شود.

امروز (۳۰ اسد) مسئولان محلی هرات در یک نشست خبری اشتراک کردند و از آمادگی ها به منظور برگزاری انتخابات خبر دادند.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که فرصت را برای مردم این ولایت به منظور اشتراک در پروسه انتخابات مهیا خواهند کرد و به هیچ کارمند دولتی اجازه دخالت در این پروسه را نخواهند داد.

او گفت:” من شخصأ متعهد به انتخابات شفاف و عادلانه هستم و به همه کاندیدان این فرصت را مهیا میکنیم که بیایند و کمپاین کنند و هرکس که رای برد حاکم افغانستان است و هم در این مورد تعهد دارم که کارمندان خود را پیگیری کنم”.

اما یکی از نگرانی های که در گذشته هم نزد شهروندان و کمیسیون انتخابات وجود داشت، تهدیدات امنیتی در برابر مردم و سایت ها است.

احمد داود صدیق زاد، رئیس کمیسیون انتخابات هرات می گوید که در شماری از ولسوالی ها از جمله گلران و کوه زور تهدیدات نسبی در برابر انتخابات وجود دارد اما در دو ولسوالی، زیر کوه و پشت کوه به دلیل نا امنی ها حتی در انتخابات پارلمانی هم هیچ مرکزی فعال نبود.

او گفت:” در ولسوالی های مثل گلران و کوه زور تهدیدات داریم و تعداد مراکز ما کمتر است اما به این معنا نیست که ما در آنجا انتخابات برگزار نمیکنیم در آنجا مراکزی داریم اما به آن تعداد مراکزی که باید باز می بود متأسفانه نخواهد شد و تهدیدات بلند است”.

۳۰۰ سایت به منظور برگزاری انتخابات در ولایت هرات در نظر گرفته شده است.

فرمانده پلیس هرات از تامین امنیت سایت های انتخاباتی در این ولایت خبر می دهد.

امین الله امرخیل، فرمانده پلیس هرات می گوید که هم اکنون عملیات به منظور پاک سازی ولسوالی ها از وجود مخالفین مسلح دولت توسط نیروهای امنیتی جریان دارد.

او گفت:” همین عملیاتی که تحت رهبری والی و نیروهای امنیتی بود جز آغاز پروسه است که ما در ولسوالی پشتون زرغون، اوبه و چشت شریف رفتیم و دشمن تلفات سنگین دید. تقریبآ ۱۵ نفر از فرماندهان و معاونین شان کشته شدند و در حدود ۱۱۰ نفر تلفات داشتند و قوای هوایی در بسیاری از ولسوالی ها حالا هم در آنجا کار صورت میگیرد و تقریبآ ۱۲ عملیات مشترک و۸ عملیات مستقل خود پلیس اجرا کرده و این عملیات ها ادامه پیدا خواهد کرد”.

این در حالیست که گروه طالبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند و از مردم خواسته اند که در انتخابات و گردهمایی های انتخاباتی اشتراک نکنند.

طالبان به تازگی در ولایت پروان نیز با پخش شب نامه سایت های انتخاباتی را تهدید کرده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد