ولایت فراه در آستانه ی سقوط قرار دارد. شاه محمود نعیمی، سرپرست شورای ولایتی فراه با بیان این جمله میگوید طالبان حملات شان را بر دروازه های این شهر افزایش داده اند. به تازگی دیشب طالبان بر پاسگاهی واقع در قریه ی “قلعه زمان” در مرکز این ولایت حمله کردند. در چند روز گذشته گزارش […]

ولایت فراه در آستانه ی سقوط قرار دارد.

شاه محمود نعیمی، سرپرست شورای ولایتی فراه با بیان این جمله میگوید طالبان حملات شان را بر دروازه های این شهر افزایش داده اند.

به تازگی دیشب طالبان بر پاسگاهی واقع در قریه ی “قلعه زمان” در مرکز این ولایت حمله کردند.

در چند روز گذشته گزارش های زیادی از حمله ی طالبان بر پاسگاه های امنیتی به نشر رسیده است.

شاه محمود نعیمی، سرپرست شورای ولایتی فراه میگوید که این ولایت در آستانه ی سقوط قرار دارد اما دولت به این مسئله بی توجه است.

او گفت:” فعلا وضعیت امنیتی بسیار خراب است؛ کمربند امنیتی اصلا در فراه وجود ندارد، پسته های کمربندی چند دفعه سقوط کرد و بالاخره جمع شده و فعلآ در برخی نواحی از طرف شب گشت هایی به صورت کمین میماند که ما هر شب شاهد فعالیت های رو به افزایش طالبان در شهر و اطراف آن هستیم که این بسیار باعث نگرانی تمام مردم است فعلآ امنیت فراه به طور کل مختل شده و فراه در معرض سقوط قرار دارد”.

تشدید ناامنی ها در اطراف شهر فراه، تلفات سنگینی برای افراد ملکی هم به بار آورده است.

قدرت الله فاروقی، فعال مدنی می گوید در یک ماه گذشته، حدود ۱۰۰ غیرنظامی در پی درگیری ها کشته شده اند.

او مدعی شد که طالبان شبانه در خیابان های این شهر گشت و گذار دارند.

او گفت:” بیشتر از ۱۰۰ نفر از افراد ملکی در یک ماه گذشته اطفال، پیرزنان کشته شدند بر اثر انداخت های نیروهای هوایی و نیروهای ائتلاف و همچنین مخالفین، تمام پوسته های امنیتی داخل قریه ها است که از یک طرف راکت می زند و طرف دیگر توپ می زند و هیچ امنیت ندارند مردم ولایت فراه”.

همزمان، مسئولان امنیتی فراه بر ادامه ی عملیات در مناطق ناامن این ولایت تاکید میکنند.

به گفته ی آنان هم اکنون عملیات علیه طالبان در بالابلوک و پشت رود جریان دارد.

محب الله محب، سخنگوی پلیس فراه با تائید شدت حملات بر پاسگاه های اطراف شهر، می گوید در یک ماه گذشته بیش از ۳۰۰ عضو گروه طالبان کشته و زخمی ساخته اند.

او می گوید که در این میان ۱۵ تن از نیروهای امنیتی نیز جان خود را از دست داده اند.

او گفت:” در یک ماه اخیر در عملیات های هوایی که توسط نیروهای امنیتی، کماندو، امنیت ملی و قطعات خاص که در ولسوالی های ولایت فراه راه اندازی شده بود بیش از ۳۰۰ تن از طالبان کشته و زخمی دادند و در این درگیری ها ۱۵ تن از نیروهای امنیتی کشته شدند”.

فراه دروازه ی ورودی به هرات است.

آگاهان امور در هرات میگویند شدت ناامنی ها در فراه، بر ولایت هرات نیز تاثیر منفی برجا گذاشته است.

محمد رفیق شهیر، کارشناسان امور می گوید علت ناامنی ها در برخی مناطق هرات نیز به این مسئله برمیگردد.

او گفت:” موجودیت نیروهای مخالف مسلح در ولایت فراه نگرانی به بار آورده است، شیندند را نا امن ساخته و از این طریق هرات ناامن می شود و من امیدوار هستم که برنامه های صلح که پیش رو است و تعهداتی که طالبان برای مردم افغانستان دادن که دیگر از خشونت ها جلوگیری میکنند به این موضوع پایبند باشند”.

ولایت فراه سال گذشته نیز شاهد درگیری ها و ناامنی های گسترده ای بود؛ طالبان موفق شده بودند مناطقی از شهر را به کنترول خود درآورند و شمار زیادی از اهالی این ولایت مجبور شدند که برای در امان ماندن، به ولایت های همجوار به ویژه هرات نقل مکان کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد