تا ۲۰ روز دیگر اولین هواپیمای حامل حجاج، هرات را به مقصد عربستان سعودی ترک خواهد کرد. مسئولان اداره حج و اوقاف میگویند که این اداره تمام آمادگی های لازم را در قسمت انتقال حجاج روی دست گرفته است. سیدمحمد شیرزادی، رئیس اداره حج و اوقاف به رادیو معراج میگوید که امسال ۱۶۷۲ (هزار و […]

تا ۲۰ روز دیگر اولین هواپیمای حامل حجاج، هرات را به مقصد عربستان سعودی ترک خواهد کرد.

مسئولان اداره حج و اوقاف میگویند که این اداره تمام آمادگی های لازم را در قسمت انتقال حجاج روی دست گرفته است.

سیدمحمد شیرزادی، رئیس اداره حج و اوقاف به رادیو معراج میگوید که امسال ۱۶۷۲ (هزار و ششصد و هفتاد و دو) باشنده ی هرات به عربستان خواهند رفت.

او گفت:” سهمیه حج هرات ۱۶۷۲ نفر بیشتر نیست و به این نسبت تراکم حجاج برای ۵ سال بعد هم زیاد است و ما ثبت داریم حاجی و این سهمیه برای باشندگان شهر و ولسوالی است”.

بر اساس جدول تعیین شده اداره حج و اوقاف هرات، برای هر حاجی، مبلغ ۲۷۵۰ دالر در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل ۲۰۰ دالر افزایش یافته است.

آقای شیرزادی می گوید که سال قبل انتقال حجاج دستکم ۲۵ روز به طول انجامید اما امسال قرار است طی یک هفته، تمام حجاج زون غرب انتقال داده شوند.

بیشتر حجاج امسال را کهن سالان تشکیل می دهند.

امسال عربستان سعودی برای وزارت حج و اوقاف کشور ۳۰ هزار سهمیه داده است که وزارت حج و اوقاف کشور به ۵ ولایت حوزه غرب به  شمول هرات  فراه، غور، بادغیس و نیمروز بیش از ۴ هزار سهمیه داده که تنها برای هرات به شمول ولسوالی‌های آن؛ ۱۶۷۲ سهمیه در نظر گرفته شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد