دانش آموزان ناشنوا به همراه والدین شان امروز دروازه بخشهایی از اداره ی معارف هرات را بستند. آنان مدعی هستند که اداره ی معارف، ساختمانی که بر اساس فرمان ریاست جمهوری به دانش آموزان ناشنوا اختصاص داده شده را تصاحب کرده است. این ساختمان در چهارراهی معارف و در زمین لیسه سلطان غیاث الدین غوری […]

دانش آموزان ناشنوا به همراه والدین شان امروز دروازه بخشهایی از اداره ی معارف هرات را بستند.

آنان مدعی هستند که اداره ی معارف، ساختمانی که بر اساس فرمان ریاست جمهوری به دانش آموزان ناشنوا اختصاص داده شده را تصاحب کرده است.

این ساختمان در چهارراهی معارف و در زمین لیسه سلطان غیاث الدین غوری موقعیت دارد.

اما روح الله ازهد، رئیس معارف هرات می گوید زمین این ساختمان مربوط به لیسه سلطان و ساختمان آن از بودجه این اداره ساخته شده است.

او گفت:” زمین مربوط به لیسه سلطان می شود و از بودجه وزارت معارف ساخته شده است و هیئتی هم که آمده این موضوع را در گزارش خود نوشته ولی بخاطر اینکه تعلیمات تخنیکی و مسلکی بتواند از طریق مختلف تعمیر را تصاحب کند هر روز مشکلات ایجاد میکند”.

مکتب ناشنوایان هرات زیر نظر اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی فعالیت دارد.

نعیم الله محب، آمر تعلیمات تخنیکی و مسلکی هرات می گوید که این ملکیت مربوط به این اداره است و اداره معارف هیچ حقی در آن ندارد.

او گفت:” بر اساس فرمان شماره ۱۱ مقام عالی ریاست جمهوری این ساختمان باید در اختیار دانش آموزان ناشنوا قرار گیرد”.

حالا مسئولان اداره محلی هرات می گویند که به خواست دانش آموزان ناشنوا رسیدگی خواهد شد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که با نمایندگان معترضین دیدار دارند و بررسی ها جهت رفع این مشکل آغاز شده است.

او گفت:” به خواست معترضین رسیدگی می شود هم اکنون مقام ولایت شخصأ با نمایندگان معترض دیدار دارند و در جریان این نشست به گونه همه جانبه ابعاد حقوقی این قضیه مورد بررسی قرار می گیرد و همه ما به تطبیق حکم مقام عالی ریاست جمهوری هستیم از جانب اداره مسئولین معارف حضور دارند  و رو در رو مشکل شان حل می شود و به این مشکل رسیدگی می شود”.

مکتب ناشنوایان از جمله مکاتب رسمی و دولتی هرات است که دست کم ۳۰۰ تن از اطفال، نوجوانان و جوانان دختر و پسر در آن مصروف تعلیم هستند.

پیش از این نیز دانش آموزان این مکتب، بارها خواهان افزایش امکانات درسی شده بودند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد