قرار است سازمان خوراک و زراعت ملل متحد (FE0)، یک میلیون دالر در بخش های تولید و پروسس زعفران، لبنیات، پسته، کشمش، زیره سیاه و تخم های بذری در هرات سرمایه گذاری کند. این سازمان با ۱۵ شرکت خصوصی تولیدی تفاهمنامه ای را برای تهیه ی امکانات و تجهیزات به امضا رسانده است. عبدالصبور رحمانی، […]

قرار است سازمان خوراک و زراعت ملل متحد (FE0)، یک میلیون دالر در بخش های تولید و پروسس زعفران، لبنیات، پسته، کشمش، زیره سیاه و تخم های بذری در هرات سرمایه گذاری کند.

این سازمان با ۱۵ شرکت خصوصی تولیدی تفاهمنامه ای را برای تهیه ی امکانات و تجهیزات به امضا رسانده است.

عبدالصبور رحمانی، رئیس اداره زراعت هرات می گوید بر اساس این تفاهمنامه قرار است این دفتر تجهیزات و امکاناتی به ارزش یک میلیون دالر در اختیار این شرکت ها قرار دهد.

او گفت:” در مجموع ۱۵ تفاهمنامه به ارزش یک میلیون دالر در قسمت تولید میوه جات خشک، میوه تازه، لبنیات و شرکت های تولید کننده تخم های بذری به امضا رسیده است و این تفاهمنامه ها ما را قادر می سازد که بعد از تجهیز شرکت ها، از نظر کمی و کیفی در تولید محصولات پیشرفت داشته باشیم”.

هم اکنون بیش از ۲۵۰ شرکت تولیدی زراعتی در بخش های مختلف، در هرات فعالیت دارند.

مسئولان شرکت هایی که با آنان قرار داد به امضا رسیده، این اقدام سازمان خوراک و زراعت ملل متحد  را به فال نیک گرفته و میگویند امکانات و تجهیزات جدید میتواند منجر به پیشرفت و بهبود کارشان شود.

سازمان (FE0) در قسمت بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان، ایجاد امنیت غذایی و مبارزه با سوء تغذیه فعالیت میکند.

پاویل بوریان، مدیر پروژه تقویت زنجیره ی ارزش در غرب کشور می گوید که این اولین گروه از شرکت ها است که با آنان قرارداد همکاری بسته شده و قرار است این روند ادامه پیدا کند.

او گفت :” این پروژه ها در زون غرب کار میکند در ولایت های نیمروز، هرات و بادغیس اولین گروه است که با آنان تفاهمنامه به امضا رسیده و بدون شک در آینده نیز قراردادهایی به امضا خواهد رسید”.

نبود امکانات و تجهیزات معیاری از مهمترین عوامل سد راه پیشرفت زراعت در هرات به حساب می آید.

شرکت های که با آنان قرار داد شده از جمله بزرگترین شرکت های تولیدی در ولایت هرات به شمار می روند.

قرار است دفتر (FE0) تجهیزات و امکانات زراعتی را در اختیار شماری از شرکت های خصوصی در ولایت های فراه و بادغیس نیز قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد