اعتراض باشندگان ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون و چشت به دلیل آسفالت نشدن شاهراه هرات – چشت وارد بیستمین روز شد. از سه روز به این طرف باشندگان این ولسوالی ها با پای پیاده ۹۵ کیلومتر راه را پیموده و امروز خود را به مقابل ساختمان دفتر والی هرات رسانده اند. خرابی شاهراه هرات – […]

اعتراض باشندگان ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون و چشت به دلیل آسفالت نشدن شاهراه هرات – چشت وارد بیستمین روز شد.

از سه روز به این طرف باشندگان این ولسوالی ها با پای پیاده ۹۵ کیلومتر راه را پیموده و امروز خود را به مقابل ساختمان دفتر والی هرات رسانده اند.

خرابی شاهراه هرات – چشت بر علاوه خسارات هنگفت مالی، تلفات جانی نیز داشته و بارها گزارش هایی از جان باختن بیماران در مسیر این راه به نشر رسیده است.

معترضان میگویند تا زمانیکه به خواسته های شان رسیدگی نشود به اعتراض شان ادامه خواهند داد.

آنان هشدار میدهند که اگر این مسیر آسفالت نشود، از استخراج معادن سنگ مرمر جلو گیری و انتخابات آینده ریاست جمهوری را تحریم خواهند کرد.

شاهراه هرات – چشت ۱۵۵ کیلومتر طول دارد.

موجودیت معادن سنگ مرمر در ولسوالی چشت، به این شاهراه اهمیت ویژه ای بخشیده است.

عبدالرحیم صالحی، عضو شورای ولایتی هرات معترضان را حق بجانب میداند و می گوید که این شاهراه از اهمیت ویژه ای بر خوار دار است و باید حکومت به وعده هایش پایبند باشد.

هزینه آسفالت شاهراه هرات – چشت ۹۲ میلیون یورو است که قرار است با کمک کشور ایتالیا ساخته شود.

قرارداد ساخت این شاهراه در سال ۱۳۹۵ در یک مراسم ویژه با حضور رییس‌ جمهور و توسط وزیر مالیه و روبرتو کانتون سفیر ایتالیا، در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسید.

قرار بود این شاهراه به مدت سه سال بعد از امضای قرارداد، تکمیل و به بهره برداری برسد.

با این حال عبدالقیوم رحیمی، والی هرات میگوید هیچ مشکلی در راستای آسفالت این شاهراه وجود ندارد اما حکومت منتظر اجازه ی کشور ایتالیا برای آغاز کار است.

او گفت:” دونر ها است که در این قسمت همکاری میکنند و این مورد خاصی است و کشور ایتالیا وعده داده که پول پرداخت میکند؛ از طرف ما کل مسایل تکمیل شده و بخاطر دو فاز ۵۵ کیلومتر است ما منتظر اجازه حکومت ایتالیا هستیم”.

دو سال پیش محمد اشرف غنی، رییس جمهور در سفری به هرات و در دیدار با بزرگان برخی ولسوالی‌ها گفته بود که بودجۀ آسفالت شاهراه هرات – چشت موجود است و کار آن بزودی آغاز می ‌شود.

کمتر از یک ماه قبل عبدالرحمن صلاحی، معین وزارت فواید عامه هم به رادیو معراج گفته بود که قسمت اول این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر با هزینه بیش از ۲۳ میلیون دالر منظوری شده و کار علمی آن بزودی آغاز خواهد شد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد