هفته ی جاری از سوی دانشگاهیان هرات به عنوان “هفته تحقیق” نامگذاری شد. هدف از این نامگذاری، بررسی نتایج تحقیق و شریک سازی دستاوردهای علمی و تحقیقی استادان و دانشجویان است. عبدالله فائز، رئیس دانشگاه هرات میگوید قرار است در این هفته بیش از ۵۰ پژوهش و تحقیقی که قبلا صورت گرفته است به بررسی […]

هفته ی جاری از سوی دانشگاهیان هرات به عنوان “هفته تحقیق” نامگذاری شد.

هدف از این نامگذاری، بررسی نتایج تحقیق و شریک سازی دستاوردهای علمی و تحقیقی استادان و دانشجویان است.

عبدالله فائز، رئیس دانشگاه هرات میگوید قرار است در این هفته بیش از ۵۰ پژوهش و تحقیقی که قبلا صورت گرفته است به بررسی گرفته شود.

او گفت قرار است ۱۱ دانشکده نتایج تحقیق و پژوهش های شان را این هفته ارایه کنند.

عبدالغنی خسروی، استاد دانشگاه میگوید که اگر حمایت بیشتری از سوی وزارت تحصیلات عالی صورت گیرد محققان میتوانند تحقیقات بیشتر و موثرتری را به راه بیندازند.

او گفت:” نیاز به یک توجه دقیقی دارد و از طرفی هم تحقیقات نیاز به هزینه دارد؛ اگر قرار باشد که وزارت پولی در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار دهد طبیعی است که ما میتوانیم تحقیقات عالی داشته باشیم”.

قرار است نتایج این تحقیقات با ادارات سکتوری شریک شود.

نورالحق احمدی، آمر ارتقای ظرفیت ولایت هرات می گوید که آنان به تحقیقات نیازمند هستند و از این تحقیقات در عرصه های مختلف استفاده خواهند کرد.

او گفت:”ادارات ما از تحقیقات علمی دانشگاه ها استقبال میکنند و به همین خاطر هم یک سمینار علمی در ماه ثور با نهاد های اکادمیک و دانشگاه ها داریم”.

این در حالیست که در ماه حوت سال گذشته و با سفر نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی به هرات، سه مرکز بزرگ تحقیقاتی، تضمین کیفیت و انکشاف مسلکی در دانشگاه هرات به بهره برداری رسید.

این مراکز به منظور انجام تحقیقات، برگزاری سمینار ها ویژه استادان و نظارت در تدریس ایجاد شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد