اعتراض باشندگان ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون و چشت هرات به دلیل آسفالت نشدن شاهراه هرات – چشت وارد ششمین روز شد. این اعتراض ها امروز با مسدود سازی بازار ولسوالی اوبه برای ساعاتی ادامه یافت. معترضان می گویند که از چند سال به این طرف همواره وعده داده شده که این مسیر آسفالت میشود […]

اعتراض باشندگان ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون و چشت هرات به دلیل آسفالت نشدن شاهراه هرات – چشت وارد ششمین روز شد.

این اعتراض ها امروز با مسدود سازی بازار ولسوالی اوبه برای ساعاتی ادامه یافت.

معترضان می گویند که از چند سال به این طرف همواره وعده داده شده که این مسیر آسفالت میشود اما این امر تاکنون جنبه عملی به خود نگرفته است.

خرابی شاهراه هرات – چشت بر علاوه خسارات هنگفت مالی، تلفات جانی نیز داشته و بارها گزارش هایی از جان باختن بیماران در مسیر این راه به نشر رسیده است.

معترضان میگویند تا زمانیکه به خواسته های شان رسیدگی نشود به اعتراض شان ادامه خواهند داد.

شاهراه هرات – چشت ۱۵۵ کیلومتر طول دارد.

موجودیت معادن سنگ مرمر در ولسوالی چشت، به این شاهراه اهمیت ویژه ای بخشیده است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که اعتراض حق مردم است و با توجه به درآمدی که دولت و سرمایه گذاران از درک استخراج سنگ مرمر بدست می آورد باید این مسیر آسفالت شود.

او گقت:” چی باعث شده که آنها نباید سرک آسفالت داشته باشند؟؛ معادن در آنجا وجود دارد و حکومت و تجار ملیون ها دالر هم اکنون عواید میکنند. چرا سرک آسفالت نشود حق مردم است و من از حق مردم به نمایندگی از شورا حمایت میکنم”.

هزینه آسفالت شاهراه هرات – چشت ۹۲ میلیون یورو است که قرار است با کمک‌های کشور ایتالیا ساخته شود.

دو سال پیش محمد اشرف غنی، رییس جمهور در سفری به هرات و در دیدار با بزرگان برخی ولسوالی‌ها گفته بود که بودجۀ آسفالت شاهراه هرات – چشت موجود است و کار آن بزودی آغاز می‌شود.

عبدالرحمن صلاحی، معین وزارت فواید عامه به رادیو معراج می گوید که قسمت اول این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر با هزینه بیش از ۲۳ میلیون دالر منظوری شده و کار علمی آن بزودی آغاز خواهد شد.

اوگفت:” ما فعلا برای این سرک که ۱۵۵ کیلومتر طول دارد، ۳۵ کیلومتر اول منظوری قرار داد داریم و بخش دوم به تدارکات رفته و قسمت های سوم، چهارم و پنجم آن عملا توسط تیم تخنیکی کشور ایتالیا دیزاین و تکمیل میشود”.

این در حالیست که قرارداد ساخت شاهراه هرات-چشت، در سال ۱۳۹۵ در یک مراسم ویژه با حضور رییس‌ جمهور توسط وزیر مالیه و روبرتو کانتون سفیر ایتالیا، در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسید.

قرار بود این شاهراه به مدت سه سال بعد از امضای قرارداد تکمیل و به بهره برداری برسد اما چنین نشد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد