سیلاب های اخیر در هرات ۱۰ کشته، ۹ زخمی و میلیون ها افغانی زیان مالی برجای گذاشت. باشندگان مناطق، جبرئیل، اسحاق سلیمان، شادی بره، نقره و برخی مناطق دیگر می گویند که خانه ها و مواشی خود را در این بارندگی ها و سیلاب ها از دست داده اند. سه شنبه و چهارشنبه ی هفته […]

سیلاب های اخیر در هرات ۱۰ کشته، ۹ زخمی و میلیون ها افغانی زیان مالی برجای گذاشت.

باشندگان مناطق، جبرئیل، اسحاق سلیمان، شادی بره، نقره و برخی مناطق دیگر می گویند که خانه ها و مواشی خود را در این بارندگی ها و سیلاب ها از دست داده اند.

سه شنبه و چهارشنبه ی هفته ی گذشته، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، نسبت به بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب ها در نقاط مختلف کشور از جمله هرات هشدارهای لازم را داده بود.

با این حال بارندگی های شدید در هرات از روز ۵ شنبه آغاز و منجر به جاری شدن سیلاب در ولسوالی های انجیل، غوریان، زنده جان، گلران، پشتون زرغون، کشک رباط سنگی و گذره شد.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات هر چند اقدامات دولت در جلوگیری از افزایش شمار تلفات را خوب توصیف میکند اما میگوید دولت باید امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار مسئولان محلی بگذارد.

او گفت:” والی هرات و تیم شان توانستند از طرف شب برای مردم کمک رسانی کنند و ما سپاسگزار هستیم اما متاسفانه حکومت ما برای مقابله با حوادث در ولایت ها بودجه و امکانات خاصی ندارد”.

در کنار از بین رفتن خانه ها، مواشی، و زمین های زراعتی، سیلاب ها به قسمت های از شهر نیز آسیب رسانده است.

مرجان غوریانی، معاون شهرداری هرات به رادیو معراج می گوید که بلوار ها، قسمت های از آسفالت جاده ها، فضای سبز و برنامه های انکشافی از اثر این سیلاب ها آسیب دیده اند.

همزمان عبدالقیوم رحیمی، والی هرات به رادیو معراج می گوید که سیلاب های اخیر در این ولایت بی سابقه بوده و کمک های صورت گرفته برای افراد آسیب دیده بسنده نیست.

او گفت از امروز برای مقابله با تهدیدات طبیعی برای آینده برنامه ریزی میکنند.

او گفت:” برای سال آینده از حالا آمادگی خود را میگیریم که معضل هرات که پروژه بزرگی است به صورت دوام دار حل کنیم”.

در اواخر سال ۹۷ بود که جاری شدن سیلاب ها در هرات ۱۳ کشته و میلیون های افغانی خسارت برجای گذاشت.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که در روزهای آینده نیز ولایت هرات شاهد بارندگی‌های شدید احتمالی خواهد بود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد