همنوا با کابل، امروز صرافان، فعالان مدنی و شهروندان هرات خواهان مجازات عاملان قتل مهسا احمدی، کودک شش ساله ی شدند که از سوی آدم ربایان در کابل به قتل رسید. مهسا احمدی پنج روز پیش از سوی دو جوان ربوده شد. آدم بایان در بدل رهایی او ۳۰۰هزار دالر از خانواده‌اش تقاضا کرده بودند. […]

همنوا با کابل، امروز صرافان، فعالان مدنی و شهروندان هرات خواهان مجازات عاملان قتل مهسا احمدی، کودک شش ساله ی شدند که از سوی آدم ربایان در کابل به قتل رسید.

مهسا احمدی پنج روز پیش از سوی دو جوان ربوده شد.

آدم بایان در بدل رهایی او ۳۰۰هزار دالر از خانواده‌اش تقاضا کرده بودند.

صرافان هرات همنوا با سایر صرافان کشور امروز دست از کار کشیدند و همراه با شماری از فعالان و شهروندان خواهان اعدام عاملان این رویداد شدند.

“تنها جامعه صرافان هرات غم دار نیست غم سکتور خصوصی نیست این درد تمام ملت است؛ مهسای شش ساله کوچک و کسانی که در این راستا شهید شدند چه گناهی داشتند؟ صدای خانواده های شهید شان اکنون بلند است که عدالت می خواهند و عاملان این جنایات باید اعدام شوند”.

پلیس کابل در پیوند به قتل مهسا دو تن را بازداشت کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری نیز، قتل را جنایت وحشیانه خوانده و به نهادهای عدلی و قضایی دستور داده که عاملان قتل مهسا را به گونه جدی مجازات کنند.

مهسا تنها نبود و نیست؛ این سناریوی تلخ دیر زمانیست که در افغانستان جا خوش کرده است.

حداقل چهار ماه پیش جوانی بنام محمد اسماعیل در هرات ربوده شد و به قتل رسید.

زینب، خواهر محمد اسماعیل خواهان بازداشت عاملان مرگ برادرش هست.

“حرف ما خواسته ی ما و چیزی که از این دولت می خواهیم که قاتلان همچون اسماعیل و طفل معصومی چون مهسا را در ملاء عام در مقابل خانواده های شهدا اعدام کند. به مثل شهدایی که قطعه قطعه می کنند و آنها را در خانه شان می گذارند همو قسم باید تمام اعضای بدن شان را قطعه قطعه کنند تا شاید گوشه ای از زخم دل خانواده های شهدا را مرهم زنند”.

آنچه همواره نگرانی و اعتراض خانواده ها را درپی داشته عدم مجازات عاملان رویداد های جنایی بوده است.

با این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید عاملان آدم ربایی و دیگر پرونده های جنایی بازداشت خواهند شد.

“هدایت جدی رییس شورای نظامی به ادارات کشفی و امنیتی است تا از ظرفیت و توانایی خود بخاطر دستگیری، شناسایی و مجازات عاملان اختطاف، آدم ربایی و جرایم سازمان یافته به کار گیرند”.

هرات به تناسب دیگر ولایات، گراف آدم ربایی بلندتری دارد هر چند تمام عاملان آن بازداشت نشده است.

فعالان مدنی در هرات می گویند تا زمانی که دولت عاملان رویداد های جنایی چون آدم ربایی را بازداشت نکند، این راهپیمایی ها ادامه خواهد داشت.

“اگر دولت خاتمه ای به این وضعیت ندهد از این فراتر خواهیم ایستاد و این راهپیمایی های مان را ادامه خواهیم داد، … می خواهیم حداقل این را اعدام کنند و نگذارند که این روند ادامه پیدا کند”.

این در حالیست که جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل گفته این نهاد از ارگان‌های امنیتی-کشفی خواسته تا بررسی‌های خود را در زودترین زمان ممکن در اختیار آنها قرار دهند تا پس از بررسی‌های همه جانبه، عاملین قتل مهسا را محاکمه و مجازات کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد