قرار است ۸ هزار کارمند ادارات دولتی هرات جهت ارتقای ظرفیت کار، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت را سپری کنند. مسئولان اداره منابع بشری می گویند که این روند چهار سال طول خواهد کشید. محمد آصف سعیدی، رئیس اداره منابع بشری هرات به رادیو معراج می گوید که این کارمندان در جریان […]

قرار است ۸ هزار کارمند ادارات دولتی هرات جهت ارتقای ظرفیت کار، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت را سپری کنند.

مسئولان اداره منابع بشری می گویند که این روند چهار سال طول خواهد کشید.

محمد آصف سعیدی، رئیس اداره منابع بشری هرات به رادیو معراج می گوید که این کارمندان در جریان چهار سال دوره های کوتاه و بلند مدت آموزشی را سپری خواهند کرد.

او گفت:” طی سه سال گذشته هر سال ۳ هزار کارمند را آموزش دادیم در سطوح مختلف، در اخیر هرسال ریاست منابع بشری نیاز سنجی میکند از تمام اداره های دولتی در ولایت هرات و براساس این پلان ساخته می شود و عناوین که ادارات نیاز دارد و کارمندان شان که ما آموزش بدهیم و پلان آماده می شود و طبق پلان ما برنامه ها راه اندازی میکنیم”.

بر اساس معلومات اداره منابع بشری هرات، در یک سال گذشته دستکم ۳ هزار تن از کارمندان ادارات دولتی را در بخش های مکاتب نویسی، ارتباطات، رفتار های اداری، تدارکات و پلان گذاری آموزش داده اند.

با این حال امروز هم ۱۶۰ تن از کارمندان ادارات دولتی، سند فراغت بدست آوردند.

آنان می گویند که این دوره توانسته برای شان کمک کند تا با اصول اداری بیشتر آشنا شوند.

از سوی هم معاون شورای ولایتی هرات می گوید که هم اکنون شماری از کارمندان دولتی با سیستم اداری به طور کامل آشنا نیستند و حضور این افراد باعث کندی کار شده است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات برنامه های آموزشی را نمایشی میداند و می گوید که حکومت باید برنامه های اساسی روی دست گیرد.

او گفت:” شما اگر هم اکنون سری بزنید به ادارات حتی کارمندانی میبینم که هنوز با دیتابس و غیره آشنایی ندارند، من فکر میکنم که این باعث کندی کار و مشکلات شده و افرادی و اشخاصی هم که بر اساس روابط و ضوابط و فساد اداری مقرر شدند آنها هیچ دلبستگی به کار کردن ندارند”.

هرات یکی از ولایت های بزرگ افغانستان به شمار می رود و هم اکنون ۷۲ اداره دولتی در این ولایت فعالیت دارند.

گفتنیست که در ۵ ماه گذشته دستکم ۷۰۰ تن به عنوان کارمند در ادارات دولتی این ولایت استخدام شده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد