مسئولان “شورای شهر هرات” از کم کاری مسئولان اداره ی شهرداری انتقاد میکنند. بنابر ادعای مسئولان این شورا، کم کاری اداره شهرداری سبب شده تا علیرغم موجودیت ۳۰۰ میلیون پول نقد در خزانه ی این اداره، روند کار بسیاری از پروژه ها متوقف شود. کار آسفالت سرک درب قندهار، جدول کشی سرک فرقه و آسفالت […]

مسئولان “شورای شهر هرات” از کم کاری مسئولان اداره ی شهرداری انتقاد میکنند.

بنابر ادعای مسئولان این شورا، کم کاری اداره شهرداری سبب شده تا علیرغم موجودیت ۳۰۰ میلیون پول نقد در خزانه ی این اداره، روند کار بسیاری از پروژه ها متوقف شود.

کار آسفالت سرک درب قندهار، جدول کشی سرک فرقه و آسفالت برخی سرک های داخل شهری از جمله پروژه هایی است که از تطبیق بازمانده اند.

عبدالرحمن مولوی زاده، رییس این شورا فعالیت اداره ی شهرداری را سلیقه ای می خواند.

“پروژه هایی که کارشان نزدیک به خلاص بود وقتی بودجه آمد باید کارشان آغاز می شد و حالا کارشان بیست یا سی فیصد پیش می رفت اما این پروژه ها به شکل سلیقه ای توقف پیدا کرد و به گونه ی سلیقه ای به جاهای دیگر اختصاص داده شد؛ برخورد های غیر حرفه ای، مد نظر نگرفتن وقت، غیر حرفه ای برخورد کردن و زمانی که همه چیز مهیا بود عمل نکردند و حالا کار به اینجا کشیده است.”

اداره ی شهرداری امسال توانست بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی عواید جمع آوری کند.

از این میان ۳۰۰ میلیون آن هم اکنون در خزانه ی این اداره باقی است.

آنگونه که آقای مولوی زاده می گوید به دلیل پایان سال مالی ۹۷، تا زمانی که این بودجه از مرکز تایید نشود، اداره ی شهرداری صلاحیت مصرف آن را ندارد.

یونس احمدی، سخنگوی شهرداری هرات می گوید برخی پروژه ها به دلیل اینکه محمد آصف رحیمی، والی پیشین هرات، به موقع امضا نکرده بود، کار شان آغاز نشده است.

“پروژه درب قندهار بیشتر از ۱۶۱ میلیون افغانی از طرف شهرداری به قرارداد سپرده شد اما به دلیل اینکه بودجه در صلاحیت شهرداری نبود به مقام ولایت سپرده شد تا امضا کنند اما والی سابق این را نگه داشتن تا اینکه برکنار شدند درصورتیکه اگر امضا میشد کارش آغاز میشد.”

شهروندان اما شکایت دارند که پروژه ها در مناطق شان نیمه کاره باقی مانده است و مشکلات زیادی را به بار آورده است.

اهالی ناحیه دهم می گویند به دلیل اشتباه و کم کاری مهندسان اداره ی شهرداری، خانه های شان نشست کرده است.

تقریبا ۵۰۰ متر جوی را که کنده اند بیشتر خانه های مردم نشست کرده و حالا آمدیم به اداره ی شهرداری بگوییم که خانه های ما تخریب شده و انجینران این کار را کرده اند.”

همزمان رییس شورای ولایتی هرات می گوید اداره ی شهرداری با مردم و سایر ادارات هماهنگ نیست.

به گفته ی کامران علیزی، رییس شورای ولایتی هرات این نا هماهنگی سبب شده تا مشکلات زیادی ایجاد شود.

او می گوید ده ها شکایت از این اداره به شورا رسیده اما به دلیل عدم توجه مسئولان شهرداری، تاکنون به هیچ یک از این شکایت ها رسیدگی نشده است.

“شکایت ها به ما زیاد رسیده، در حال حاضر تمام کانال ها بند است و اگر خدای نخواسته سیلابی بیاید و یا باران ببارد، حادثه ی سال های گذشته باز دوباره تکرار می شود و باید این ها بیشتر آمادگی می گرفتند.”

با توقف پروژه ها آن هم در فصل سرما، بیم آن می رود که آسیب های فراوانی به شهروندان وارد شود.

این در حالیست که صلاحیت دریافت و جمع آوری عواید بنادر نیز از شهرداری هرات گرفته و به گمرک انتقال داده شده است.

مسئولان شورای شهر احتمال می دهند که اداره ی شهرداری در سال مالی جدید بخاطر جمع آوری عواید خود، مالیات بیشتری را از شهروندان جمع آوری کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد