مسئولان اداره مخابرات می گویند که بزودی خدمات اینترنت در ولایت هرات گسترش خواهد یافت. عزیزالرحمن طیب، سرپرست اداره مخابرات می گوید سروی های ابتدایی برای تکمیل فایبر نوری صورت گرفته و اینترنت بزودی به خانه های مردم انتقال داده خواهد شد. او گفت:” فعلا مکاتب هرات را سروی کردیم تا اینکه بتوانیم اینترنت را […]

مسئولان اداره مخابرات می گویند که بزودی خدمات اینترنت در ولایت هرات گسترش خواهد یافت.

عزیزالرحمن طیب، سرپرست اداره مخابرات می گوید سروی های ابتدایی برای تکمیل فایبر نوری صورت گرفته و اینترنت بزودی به خانه های مردم انتقال داده خواهد شد.

او گفت:” فعلا مکاتب هرات را سروی کردیم تا اینکه بتوانیم اینترنت را به مکاتب برسانیم، این پروژه به شکل نمونه ای در دانشگاه هرات، تعلیم تربیه و لیله اناث عملی شده و بزودی به مکاتب و به خانه های مردم انتقال داده خواهد شد.”

بر اساس معلومات اداره مخابرات، کار فایبر نوری که خدمات اینترنتی را فراهم می سازد هم اکنون ۹۰ درصد پیش رفته است.

آقای طیب می گوید که با عملی شدن این برنامه بر کیفیت و کاهش قیمت اینترنت تاثیر چشم گیری خواهد آمد.

او گفت:” وزارت مخابرات پروژه ی برای رساندن فابیر به خانه های مردم روی دست دارد که فایبر “اف تی تی اچ” نام دارد که بزودی در هرات عملی می شود و با عملی شدن این پروژه بدون شک کیفیت خدمات اینترنتی بالا می رود و قیمت آن پایین می آید.”

در حال حاضر بیشتر باشندگان هرات، اینترنت را از شرکت های مخابراتی خصوصی خریداری میکنند.

آنان از ارایه خدمات اینترنتی شکایت دارند و از دولت میخواهند که در قسمت تکمیل فایبر نوری توجه بیشتری صورت گیرد.

غلام حبیب هاشمی، عضو شورای ولایتی هرات راه اندازی و عملی شدن این پروژه را به نفع مردم میداند و می گوید که دولت باید چنین پروژه هایی را با جدیت بیشتر پیگیری و عملی کند.

او گفت:” مردم میتوانند که از این با هزینه کمتری استفاده کنند، ۱۰۰ درصد اینها به نفع مردم است، به شرطی که اینها عملی و تطبیق شود.”

از سوی هم مسئولان اداره محلی هرات بر سرعت بخشیدن این پروژه تاکید میکنند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که از سالها به این طرف بنابر مشکلات امنیتی و اقتصادی این پروژه عملی نشده اما حالا امیدواری ها برای عملی شدن این طرح، بیشتر شده است.

او گفت:” تقاضای ما این است تا در روند تطبیق پروژه سرعت قابل ملاحظه ای رونما شود زیرا از سالها به این طرف در دست کار است و بنابر عوامل مشکلات مالی و تخنیکی تا حال تکمیل نشده است.”

در حال حاضر ۹۵ درصد باشندگان شهر و ۳۰ درصد باشندگان ولسوالی های هرات به خدمات اینترنتی شبکه های خصوصی مخابراتی دسترسی دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد