کمپاین شانزده روزه‌ی “محو خشونت علیه زنان” که از سوی اداره امور زنان راه اندازی شده بود امروز پایان یافت. این کمپاین از تاریخ بیست و پنجم نوامبر همزمان با روز جهانی محو خشونت علیه زنان آغاز شده بود. مسئولان اداره امور زنان می گویند در این مدت، ۳۰ کمپاین در شهر و چند روستا […]

کمپاین شانزده روزه‌ی “محو خشونت علیه زنان” که از سوی اداره امور زنان راه اندازی شده بود امروز پایان یافت.

این کمپاین از تاریخ بیست و پنجم نوامبر همزمان با روز جهانی محو خشونت علیه زنان آغاز شده بود.

مسئولان اداره امور زنان می گویند در این مدت، ۳۰ کمپاین در شهر و چند روستا راه‌اندازی شد که پیام هایی پیرامون مسایل آموزشی، صحی و حقوقی به همراه داشت.

سهیلا صبری، رییس ارتباط و آگاهی عامه اداره امور زنان می گوید که هر چند دستاورد فعالیت های اجتماعی را نمیتوان به گونه کمی محاسبه کرد اما بالا رفتن جایگاه زنان، سهم روزافزون و حضور شان در اجتماع نمایانگر تاثیرگذاری این برنامه ها است.

خانم صبری می گوید که در طول مدت ۱۶ روز، ۳۰ کمپاین مختلف را در شهر و ولسوالی‌هایی چون کرخ، انجیل و گذره برای کاهش خشونت علیه زنان به راه انداخته اند.

به بیان او “۲۰۰۰ تن به گونه مستقیم و بیش از ۱۰۰۰۰ تن به گونه غیر مستقیم در رساندن پیام‌هایی پیرامون مسایل صحی و حقوقی برای محو خشونت علیه زنان، در این کمپاین اشتراک داشتند.

دیوار نگاری درون شهری بخشی از کمپاین اداره امور زنان است.

شماری از استادان و دانشجویان انستیتوت کمال الدین بهزاد با به تصویر کشیدن خشونت های گوناگون چون خیابان آزاری، خشونت های لفظی، ازدواج های اجباری و غیره مسئولیت دیوار نگاری شهری این کمپاین را عهده‌دار بودند.

عبدالقدیر اسلم زاده، یک تن از هنرمندان نقاشی می گوید که به همراه ۱۹ تن از همکارانش، ۴ روز را برای خلق ده اثری وقت گذاشته که نشان دهنده خشونت های گوناگون علیه زنان و همچنان توانمندی‌های زنان است.

با این حال شماری از زنان به این باورند که کمپاین های خیابانی توانسته است تا حدودی بر تغییر رفتار مردم با زنان تاثیرگذار باشد.

آنان می گویند دید جامعه نسبت به زنان و حقوق شان بازتر شده است.

در چند سال اخیر با وجود راه‌اندازی کمپاین های متفاوت برای محو و کاهش خشونت علیه زنان اما آمار ها تغییر ملموسی را در وضعیت زنان نشان نمی دهد.

در سال جاری ۶۴۰ مورد خشونت علیه زنان در شهر هرات به ثبت رسیده که این آمار تنها به کاهش ۶ مورد، نظر به سال گذشته متفاوت است.

دسته بندی: فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد