“اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح” در هرات برگزار شد. مسئولان هدف از برگزاری این نشست را سهم دادن زنان در روند صلح عنوان میکنند. مرجان متین، مشاور بانوی اول کشور در امور جوانان، می گوید این اجماع در تمام ولایات برگزار میشود و نظریات خانم های اشتراک کننده برای شناسایی چالش ها و حل […]

“اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح” در هرات برگزار شد.

مسئولان هدف از برگزاری این نشست را سهم دادن زنان در روند صلح عنوان میکنند.

مرجان متین، مشاور بانوی اول کشور در امور جوانان، می گوید این اجماع در تمام ولایات برگزار میشود و نظریات خانم های اشتراک کننده برای شناسایی چالش ها و حل مشکلات مورد بررسی قرار میگیرد.

پیش از این، اجماع ملی زنان برای صلح، در ۲۸ ولایت برگزار شده است.

با این حال مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی والی هرات می گوید که سهم دادن خانم ها در آوردن صلح، میتواند تاثیر مثبتی در پیشبرد گفتگوهای صلح داشته باشد.

برنامه ی اجماع ملی زنان در هرات درحالی برگزار می شود که بسیاری از خانم ها، به آینده ی گفتگوهای صلح با طالبان به دیده ی شک می نگرند.

از دید آنان اگر با گروه طالبان صلح شود، نباید پیشرفت زنان و نقش آنان در دولت نادیده گرفته شود.

از سوی هم لیلا جعفری، عضو شورای عالی صلح افغانستان، می گوید حقوق و دستاوردهای خانم ها طی سال های گذشته، خط سرخ در میز مذاکره با گروه طالبان است .

این در حالیست که به تازگی سیما سمر، مشارکت زنان در روند صلح را کاملا مبهم و موجب نگرانی دانست.

خانم سمر گفت که در ساختار شورای صلح تعداد انگشت شماری از زنان حضور دارند و میکانیزمی که نقش این گروه را در روند صلح تامین کند نیز تاکنون مشخص نشده است.

برنامه “اجماع ملی زنان افغان برای صلح” از سوی دفتر بانوی اول با عضویت شورای عالی صلح، وزارت زنان، شبکه زنان افغان و شماری از فعالان زن راه اندازی شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد