مسئولان “هرات آمبولانس” می گویند که شبکه های مخابراتی در دادن شماره ی ۱۰۲ با این بخش، همکاری نمی کنند. ۱۰۲، شماره ی درخواست کمک برای انتقال بیمار توسط “هرات آمبولانس” است. مسئولان این بخش می گویند این شماره از طریق سیم کارت های برخی شبکه های مخابراتی دایر نمی شود. محمد ابراهیم محمدی، مسئول […]

مسئولان “هرات آمبولانس” می گویند که شبکه های مخابراتی در دادن شماره ی ۱۰۲ با این بخش، همکاری نمی کنند.

۱۰۲، شماره ی درخواست کمک برای انتقال بیمار توسط “هرات آمبولانس” است.

مسئولان این بخش می گویند این شماره از طریق سیم کارت های برخی شبکه های مخابراتی دایر نمی شود.

محمد ابراهیم محمدی، مسئول هرات آمبولانس می گوید این مشکل از هشت ماه به این طرف ادامه دارد.

او گفت:” متاسفانه هیچ یک از شرکت های مخابراتی در این راستا با ما همکاری نکردند. مریضی کنار جاده افتاده است و هیچ گونه وسایل نقلیه هم ندارد وقتی تماس می گیرد تماسش رخ نمی شود؛ یعنی به این معنی است که جان یک مریض در خطر است، ما چگونه می توانیم برای آنها خدمات ارایه کنیم در حالی که اگر تماس برقرار شود ما می توانیم خدمات صحی را برایش برسانیم.”

آنگونه که آقای محمدی می گوید روزانه حدود ۱۰۰ بیمار به بخش عاجل شفاخانه انتقال می یابند که از این تعداد حتی ۲۰ درصد آن از سوی هرات آمبولانس انتقال نمی یابد.

در همین حال شماری از شهروندان از خدمات این بخش انتقاد می کنند و می گویند هر باری که به این شماره تماس گرفته اند، کسی پاسخگو نبوده است.

” ما در ابتدا هم دیدیم که هرات آمبولانس کارش با ضعف هایی آغاز شد و نتوانست آنگونه ای که می گفت عمل کند و من خودم شخصا یکی از افرادی هستم که از این ناحیه متضرر شدم و بارها تماس گرفتم اما کسی برایم پاسخی نداد.

مردم نمی توانند از این شماره و از خدمات هرات آمبولانس استفاده کنند، شماره معینی هم ندارد شماره ۱۰۲ را هم که زنگ می زنیم رخ نمیشه و هیچ مشکل شان حل نمیشه.”

مسئولان اداره ی مخابرات اما می گویند اختصاص شماره ی ۱۰۲ مربوط به شبکه های مخابراتی خصوصی می شود و اداره ی مخابرات در این بخش صلاحیت ندارد.

عزیز الرحمن طیب، رییس اداره ی مخابرات با این حال می گوید آنها مکتوبی را به مرکز فرستاده اند اما تا کنون پاسخ آن را دریافت نکرده اند.

” ما صلاحیت این را نداریم که شبکه های مخابراتی را وادار بسازیم که شماره های شارت کد را ایجاد کنند. تا کنون هم هرات آمبولانس به شکل رسمی برای ما مکتوبی نفرستاده و تنها در حد یک صحبت بوده اما با آن هم ما این مشکل را طی مکتوبی به مرکز فرستادیم ولی هنوز پاسخش از مرکز نرسیده است.”

پیش از این مسئولان هرات آمبولانس گفته بودند که این مشکل را با اداره ی محلی و مسئولان اداره ی مخابرات در میان گذاشته اند.

آنان در صفحه ی فیسبوک نیز به ادامه ی این روند اعتراض کردند.

اما اداره ی محلی می گوید تا کنون مکتوبی به دست آنها نرسیده است.

محی الدین نوری، معاون والی هرات در این باره به رادیو معراج گفت:” هرات آمبولانس خدماتش در خیلی از موارد موثر بوده و قابل قدر است. ولی تا کنون مکتوبی به دفتر من نرسیده، من اطلاع ندارم باز هم ما مسئولان شبکه های مخابراتی و هرات آمبولانس را جمع می کنیم تا مشکل انتقال شماره را حل بسازیم.”

از خدمات هرات آمبولانس در حالی انتقاد می شود که بسیاری از شهروندان به دلیل ترافیک و جاده های شلوغ نمی توانند بیمار شان را به موقع به مرکز درمانی انتقال دهند.

پیش از این “هرات آمبولانس” در روزهایی که به مناسبت های مختلف، خیابان ها مسدود بود، توانسته خدمات خوبی را به شهروندان هرات ارائه کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد