سه اداره محلی هرات حدود ۱۰ میلیون افغانی به مطبعه ی دولتی بدهکار هستند. اداره های اطلاعات و فرهنگ، شفاخانه حوزوی و آمریت سواد حیاتی از بزرگترین بدهکاران به این مطبعه هستند. به گفته مسئولان، این مطبعه در چند سال اخیر به امکانات مدرن مجهز شده اما بدهکاری ادارات دولتی سبب شده تا آنان نتوانند […]

سه اداره محلی هرات حدود ۱۰ میلیون افغانی به مطبعه ی دولتی بدهکار هستند.

اداره های اطلاعات و فرهنگ، شفاخانه حوزوی و آمریت سواد حیاتی از بزرگترین بدهکاران به این مطبعه هستند.

به گفته مسئولان، این مطبعه در چند سال اخیر به امکانات مدرن مجهز شده اما بدهکاری ادارات دولتی سبب شده تا آنان نتوانند ماشین آلات جدیدی خریداری کنند.

مهناز پیروز، رئیس مطبعه دولتی می گوید علیرغم تذکر، این اداره ها تاکنون بدهکاری خود را پرداخت نکرده اند.

اوگفت:” اداره اطلاعات و فرهنگ با ۹ میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار افغانی بابت چاپ روزنامه اتفاق اسلام، اداره سواد حیاتی ۴۵۰ هزار و شفاخانه دولتی حدود ۱۸۱ هزار افغانی مقروض هستند”.

اما بدهکاری ادارات دولتی، تنها مشکل مطبعه ی دولتی هرات نیست.

شماری از ادارات دولتی با نادیده گرفتن مصوبه شماره هفت شورای وزیران، سفارشات چاپی خود را به این مطبعه نمی دهند.

خانم پیروز می گوید که طبق مصوبه شماره هفت شورای وزیران، ادارات دولتی مکلف اند تا تمام سفارشات چاپی را به این مطبعه تحویل دهند.

از سویی دیگر محمد سردار بهادری، عضو شورای ولایتی هرات نیز می گوید در این قسمت کم کاری صورت گرفته و نیاز است تا اداره محلی این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

در همین حال، اداره محلی هرات میگوید که ادارات دولتی باید احتیاجات چاپی خود را به این مطبعه تحویل دهند و در کنار آن ادارات بدهکار، مکلف اند که بدهکاری خود را بپردازند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که همواره شکایاتی مبنی بر پایین بودن کیفیت چاپ در مطبعه دولتی وجود داشته اما در راستای افزایش درآمد مطبعه دولتی همکاری صورت خواهد گرفت.

او گفت:” تا حال چند مرحله پیشنهاداتی از سوی مطبعه دولتی هرات بخاطر چاپ اسناد و اوراق در مطبعه دولتی به مقام ولایت مواصلت کرده و ما فیصله جلسه اداری ولایت هم داشتیم اما در خیلی از موارد متأسفانه شکایاتی وجود دارد که مبنی بر پایین بودن کیفیت چاپ بوده؛ ما امیدواریم که اداره مطبعه هرات با توجه ظرفیت، امکانات و دستگاه های کاملا پیشرفته در قسمت ارتقای تولیدات خود توجه جدی نمایند”.

مطبعه دولتی هرات هم اکنون با ظرفیت ۱۲ کارمند و داشتن دو ماشین بزرگ چاپ، توانایی چاپ ۱۰ هزار ورق را در یک ساعت دارد.

این مطبعه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از چهار میلیون افغانی درآمد داشته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد