۲۰ اداره ی دولتی در هرات دستکم ۲۹ میلیون افغانی به اداره ی آبرسانی بدهکار هستند. راتب حمیم، رئیس آبرسانی زون غرب در هرات می گوید که اداره های اطلاعات و فرهنگ، فرماندهی پلیس و محبس هرات بیشترین بدهکاری را به این اداره دارند. او گفت:” ۲۹ میلیون افغانی هنوز ما پول میخواهیم از ادارات […]

 ۲۰ اداره ی دولتی در هرات دستکم ۲۹ میلیون افغانی به اداره ی آبرسانی بدهکار هستند.

راتب حمیم، رئیس آبرسانی زون غرب در هرات می گوید که اداره های اطلاعات و فرهنگ، فرماندهی پلیس و محبس هرات بیشترین بدهکاری را به این اداره دارند.

او گفت:” ۲۹ میلیون افغانی هنوز ما پول میخواهیم از ادارات دولتی که ارقام درشت آن شامل اداره های اطلاعات و فرهنگ، فرماندهی پلیس و زندان هرات است که هم اکنون میتر آب اداره اطلاعات و فرهنگ قطع است، مثلآ ارگ هرات که مربوط به اداره ی اطلاعات و فرهنگ است آب آن قطع است”.

آقای حمیم با ابراز نگرانی از این روند می گوید که اداره های مبارزه با مواد مخدر، آمریت حفاری چاه های عمیق، اداره اقتصاد، آمریت ساختمانی، اداره ارزاق، آمریت ساختمانی بنایی، اداره اطلاعات و فرهنگ، اداره تصدی نمبر ۷، اداره زندان، رادیو و تلویزیون، فرماندهی هرات، اداره ترانسپورت زمینی، مطبعه دولتی و امریت کود کیمیاوی ۲۰ اداره ای هستند که از چند سال به این طرف، پول آب خود را به خزانه دولت واریز نکرده اند.

با این حال او گفت:” در این اواخر چند اداره بدهکاری های خود را تحویل کردند اما هنوز هم ۲۰ اداره مانده؛ از ابتدای  سال مالی ۹۷ تا کنون ۳۵۰ میلیون افغانی صدور تعرفه داشتیم که تا کنون فقط ۱۸۵ میلیون آن جمع آوری شده که  ۵۰ درصد آن هنوز نزد مردم باقی مانده است”.

در حال حاضر دستکم ۴۰ درصد مردم افغانستان به آب صحی دسترسی ندارند.

با این حال شهروندان از قانون شکنی های ادارات دولتی شکایت دارند و از والی هرات پاسخ می خواهند که چرا تا کنون نتوانسته این ادارات را وادار به پرداخت بدهکاری های شان کند.

مسئولان محلی هرات هم گویا پاسخ آنچنانی در این باره ندارند.

اما جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت:” به منظور پرداخت بدهکاری های ادارات مختلف از جمله، آب رسانی، برشنا و شهرداری از سوی ادارات دولتی اقداماتی روی دست گرفته شده و مطالبی تخصیص کردند از مرکز و خوشبختانه در بعضی از ادارات پول انتقال پیدا کرده و متباقی هم انتقال پیدا میکند”.

نگرانی از بدهکاری مشترکین آب رسانی از بابت پول صرفیه آب آشامیدنی، موضوع تازه ای نیست.

بارها این نگرانی مطرح شده، ولی تاکنون اقدام موثری برای پرداخت این بدهکاری ها صورت نگرفته است.

اما تنها اداره آب رسانی طلبکار از ادارات دولتی و مردم نیست بلکه اداره های شهرداری و برق نیز شامل این فهرست هستند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد