نخستین نمایشگاه تکنولوژی و فناوری تخنیک از سوی انیستیوت تخنیک هرات برگزار شد. در این نمایشگاه ۴۵ پروژه در قالب ۳۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است که ۴ غرفه مربوط به بانوان است. دروازه های هوشمند، ربات مهماندار، پُرکن اتوماتیک و رطوبت سنج، جز دهها سازه‌ای است که در این نمایشگاه به محضر دید […]

نخستین نمایشگاه تکنولوژی و فناوری تخنیک از سوی انیستیوت تخنیک هرات برگزار شد.

در این نمایشگاه ۴۵ پروژه در قالب ۳۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است که ۴ غرفه مربوط به بانوان است.

دروازه های هوشمند، ربات مهماندار، پُرکن اتوماتیک و رطوبت سنج، جز دهها سازه‌ای است که در این نمایشگاه به محضر دید عموم گذاشته شده است.

سازه‌هایی که به گفته مسئولان و دانشجویان، بین ۲ الی سی هزار افغانی هزینه داشته است.

دانشجویان می گویند تمام هزینه های ساخت این سازه‎‌ها را خود شان پرداخته اند و حتی دسترسی به مواد مصرفی ابتدایی نیز در انستیتوت بسیار محدود است.

آنان می گویند که نبود مواد مصرفی و لابراتوار از جمله عمده مشکلات شان در این انیسیتوت به شمار می آید.

با این حال امکانات محدود و جریان شکایات دانشجویان، گویا سریال دنباله‌داریست که هنوز به پایان نرسیده است.

انجنیر امین‌الله، آمر انستیتوت تخنیک هرات می گوید نبود بودجه لازم برای تهیه مواد مصرفی و ساخت و تجهیز  لابراتوار، عامل پایداری این معضل است.

او می گوید درخواست هایی برای رفع این چالش به مسئولان فرستاده شده و امیدوار است تا به این درخواست ها پاسخ‌ مثبت داده شود.

اما در کنار این آقای امین‌الله می گوید هم اکنون با استفاده از ارتباطات توانسته اند با ۳۰ سکتور مختلف جهت تهیه ی بخشی از مواد مصرفی و آموزش دانشجویان، قرارداد ببندند.

مریم طبیب زاده، برگزار کننده این نمایشگاه می گوید که مدت ۳ ماه برای برگزاری این نمایشگاه کار شده و دانشجویان از بخش‌های برق، ساختمان و استاد‌شاگردی این انسیتیوت در آن اشتراک کرده اند.

خانم طبیب زاده هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی و شناساندن این رشته به مردم می‌خواند.

او می‌گوید به دلیل آشنا نبودن مردم با این رشته، شمار متقاضیان آن رو به کاهش است و با برگزاری این نمایشگاه، خواسته تا کار و توانایی های دانشجویان را به مردم معرفی کند.

انستیتوت تخنیک هرات درسال ۱۳۸۴ تاسیس شد و هم اکنون حدود ۸۰۰ دانشجو در آن مصروف تحصیل اند که به گفته مسئولان، ۳۰ درصد آنها دانشجویان دختر هستند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد