مسئولان اداره زراعت هرات می گویند که حاصلات میوه تازه در این ولایت در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است. عتیق الله رومل، آمر ارقام اداره زراعت هرات می گوید امسال حاصلات انگور، انجیر، سیب، زرد آلو و شفتالو افزایش یافته است. او گفت:” در سال جاری ۱۲۸۱۱ متریک تن سیب، ۱۵۲۲۹ متریک تن […]

مسئولان اداره زراعت هرات می گویند که حاصلات میوه تازه در این ولایت در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است.

عتیق الله رومل، آمر ارقام اداره زراعت هرات می گوید امسال حاصلات انگور، انجیر، سیب، زرد آلو و شفتالو افزایش یافته است.

او گفت:” در سال جاری ۱۲۸۱۱ متریک تن سیب، ۱۵۲۲۹ متریک تن زردآلو، ۱۵۹۴۰۰ متریک تن شفتالو، و سایر میوه جات درختی ۵۷ هزار متریک تن برداشت داشته اند”.

با این حال در کنار نبود بازار مناسب برای فروش میوه، نبود سرد خانه های معیاری، سبب شده که سالانه بخش بزرگی از محصولات پیش از رسیدن به بازار فاسد شوند.

باغداران و دهقانان هرات میگویند از برداشت حاصلات میوه در سال جاری رضایت دارند اما نبود سرد خانه، سبب شده تا فراورده‌ های آنان آسیب ببیند.

کبیر ایثار، عضو شورای ولایتی هرات نیز در کنار دهقانان، خواهان ایجاد سردخانه های معیاری در این ولایت است.

او گفت:” دلیل عدم خود کفایی در میوه جات، نبود سرد خانه های معیاری است و دولت باید دیگر شعار ندهد و عمل کند و در این قسمت توجه اساسی کند”.

همزمان با این، عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت هرات به دهقانان نوید از ایجاد یک سردخانه ی معیاری میدهد.

او به رادیو معراج گفت:” قرار است سرد خانه ی ۵۰۰ متریک تنی در هرات ساخته شود اما این تمام نیازمندی ها را بر طرف نمی سازد”.

از سالها به این طرف، مسئولان و مقامات مرکزی، وعده های برای حل مشکلات سد راه باغداران و دهقانان از جمله ایجاد سرخانه های معیاری داده اند اما تا کنون جنبه عملی به خود نگرفته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد