دست کم ۳۵۰ تن از جوانان هرات از صنف های فن و حرفه سند فراغت بدست آوردند. مسئولان اداره کار و امور اجتماعی این ولایت می گویند که طبق نیاز بازار، جوانان را در بخش های مختلف فن وحرفه آموزش می دهند. ذبیح الله منیب، رئیس دفتر هلپ در افغانستان گفت: “امروز ۳۵۵ تن از […]

دست کم ۳۵۰ تن از جوانان هرات از صنف های فن و حرفه سند فراغت بدست آوردند.

مسئولان اداره کار و امور اجتماعی این ولایت می گویند که طبق نیاز بازار، جوانان را در بخش های مختلف فن وحرفه آموزش می دهند.

ذبیح الله منیب، رئیس دفتر هلپ در افغانستان گفت: “امروز ۳۵۵ تن از جوانان پسر و دختر از صنف های فن و حرفه در بخش های تخنیک موتر، خیاطی، گلیم بافی، و تخنیک برق سند فراغت بدست آورده اند که دست کم ۲۰۰ تن از این افراد را خانم ها تشکیل می دهند”.

بر اساس گزارش ها، دست کم یک میلیون و ۹۰۰ هزار فرد واجد شرایط کار، در کشور بیکار اند.

هرات از جمله ولایت های است که نرخ بیکاری در آن پایین نیست.

فارغان حرفه های مختلف با ابراز خرسندی، امیدوارند که بتوانند در بازار کاری برای خود دست و پا کنند.

مسئولان اداره کار و امور اجتماعی هرات می گویند که طبق نیاز بازار، جوانان را در بخش های مختلف فن و حرفه آموزش می دهند.

عزیز احمد پوپل، مدیر انکشاف مهارت های اداره کار و امور اجتماعی هرات گفت:” از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از  ۵هزار تن از جوانان در حرفه های مختلف، از ۶ مرکز آموزشی فن و حرفه فارغ شده اند و قرار است دوره های بعدی مراکز فن و حرفه شروع شود”.

بر اساس معلومات اداره کار هرات، آمار تخمینی نشان می دهد که دست کم ۲۰۰ هزار تن از افراد واجد شرایط کار در بیکاری  به سر می برند.

دستکم ۴۲ مرکز آموزش فن و حرفه در سراسر کشور از سال ۲۰۱۱ تاکنون فعالیت دارند که از این میان ۶ مرکز آن در هرات، توسط ۱۴ دفتر حمایت کننده، جوانان را در بخش های مختلف آموزش می دهند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد