در جریان هفته جاری معاون شورای ولایتی هرات شهردار این ولایت را فردی ناتوان خطاب و او را در زمینه اجرای امور شهری به بی کفایتی متهم کرد. توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید، به دلیل وجود ضعف مدیریتی در شهرداری، بیشتر پروژه ها تا کنون نیمه کاره باقی مانده است. او گفت:” […]

در جریان هفته جاری معاون شورای ولایتی هرات شهردار این ولایت را فردی ناتوان خطاب و او را در زمینه اجرای امور شهری به بی کفایتی متهم کرد.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید، به دلیل وجود ضعف مدیریتی در شهرداری، بیشتر پروژه ها تا کنون نیمه کاره باقی مانده است.

او گفت:” شهردار هرات تابع قانون نیست و ظرفیت پاسخگویی به نیازمندی های مردم را ندارد و همه روزه مردم به شورای ولایتی مراجعه میکنند”.

اما شب گذشته “شورای شهر” که مسئولیت مشوره، مشاهده و بررسی پروژه های انکشافی اداره شهرداری را دارد نیز با انتشار بیانیه ای نسبت به روند کاری فعلی در شهرداری هرات ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده که از مجموع عواید پیش‌بینی شده‌ی شهرداری هرات که یک میلیارد و پنجاه میلیون بوده حتی چهل درصد آن تا اکنون جمع‌آوری نشده‌ است.

همچنان در این بیانیه، وجود نقص در پروژه‌ی دو میلیون دالری موسسه هبیتات، تبدیلی افراد و مامورین به شکل سلیقه‌ای و برخورد غیر اصولی با رسانه‌ها بخشی از این ضعف ها عنوان شده است.

عبدالرحمن مولوی زاده معاون شورای شهر هرات گفت:” بارها مشکلات موجود در شهر را به گوش شهردار رسانده اند اما توجهی به آن نشده است و نسبت به عرایض مردم که از سوی اعضای شورای شهر به شهردار می رسد بی تفاوت عمل میکند و می گوید که به مردم بگویید که خود شان مراجعه کنند”.

در بخش دیگری از اعلامیه شورای شهر ادعا شده که تمام پروژه های انکشافی یا متوقف یا هم نیمه کاره مانده اند.

آقای مولوی زاده همچنان گفت:” بارها از سوی محمد داوود انوری، شهردار هرات، اعضای شورای شهر مورد برخوردهای غیر اصولی قرار گرفته اند و حتی شماری از استادان دانشگاه و معاون رسانه ها؛ که این خلاف قانون است”.

با این حال مسئولان شهرداری هرات در پاسخ به این اتهامات سکوت اختیار کرده اند.

خواستیم در این مورد دیدگاه مشاور آگاهی عامه و مطبوعات اداره  شهرداری هرات داشته باشیم اما او می گوید که این اداره نظری ندارد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید:” والی هرات هدایت داده تا سطح ارایه خدمات را اداره شهرداری افزایش دهد و در عین حال قرار است در سه سال آینده بیش از یک میلیون دالر در بخش های مختلف به مصرف برسد و در عین حال بودجه شهرداری به عنوان یک تصدی به گونه ای است که دوباره به خدمات شهری به مصرف می رسد.”

هرات در چند سال اخیر شاهد آمدن و رفتن چندین شهردار بود.

محمد داوود انوری، از چهار ماه به این سو پس از سید وحید قتالی به عنوان شهردار هرات معرفی شده است.

از دید آگاهان این روند سبب شده تا کار برخی از پروژه ها در این ولایت یا آغاز نشود و یا نیمه تمام باقی بماند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد