در آستانه برگزاری انتخابات و طبق فیصله شورای فرماندهی پلیس هرات، گشت و گذار موتورسیکلت های دارای دو سرنشین و بدون جواز سیر در شهر ممنوع اعلان شده است. مسئولان مدیریت ترافیک هرات میگویند که ۷۰۰ موتورسیکلت از یک هفته به این سو متوقف شده است. غلام نبی فرخی مدیر ترافیک هرات می گوید که […]

در آستانه برگزاری انتخابات و طبق فیصله شورای فرماندهی پلیس هرات، گشت و گذار موتورسیکلت های دارای دو سرنشین و بدون جواز سیر در شهر ممنوع اعلان شده است.

مسئولان مدیریت ترافیک هرات میگویند که ۷۰۰ موتورسیکلت از یک هفته به این سو متوقف شده است.

غلام نبی فرخی مدیر ترافیک هرات می گوید که روزانه بیش از ۱۰۰ موتورسیکلت دارای دو سر نشین و بدون جواز سیر را متوقف و به این اداره منتقل میکنند.

اما راه اندازی این برنامه با واکنش تند شماری از شهروندان هرات رو به رو شده است.

شماری از شهروندان میگویند: “ما از اطلاعیه این مدیریت آگاهی نداریم و در ضمن این برنامه به صورت یکسان تطبیق نمی شود و عده ای با وساطت وسیله خود را از پلیس ترافیک پس میگیرند.”

با این حال مسئولان مدیریت ترافیک هرات می گویند که چند روز پیش، اطلاعیه ای نسبت به شروع این برنامه نشر کرده اند.

پیش از این آقای فرخی گفته بود موتورسیکلت هایی که از سوی این مدیریت توقیف می شوند تا بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی به مالکان شان پس داده نمی شود.

با این حال عبدالاحد ولی زاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات میگوید:” این برنامه به منظور تامین امنیت روز انتخابات روی دست گرفته شده است.

او گفت بیشتر ترورها و نا امنی ها توسط موتور سیکلت هایی که دارای دو سر نشین هستند صورت میگیرد و برای تامین امنیت روزهای انتخابات، این تصمیم را گرفته اند.

این در حالیست که قرار است در ۲۸ میزان ماه جاری، روز شنبه هفته آینده، انتخابات پارلمانی کشور برگزار شود.

مسئولان امنیتی هرات می گویند که پروسه جمع آوری موتورسیکلت ها تا پایان برگزاری انتخابات، ادامه خواهد داشت.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد