آمار منابع بشری مقام ولایت هرات نشان می دهد که از یک و نیم سال به این سو، حدود ۳ هزار بست دولتی در هرات خالی است و کسی در آن ها استخدام نشده است. محمد آصف سعیدی، رییس این اداره می گوید پیش از این ریاست جمهوری فرمان داده بود که اعلان بست های […]

آمار منابع بشری مقام ولایت هرات نشان می دهد که از یک و نیم سال به این سو، حدود ۳ هزار بست دولتی در هرات خالی است و کسی در آن ها استخدام نشده است.

محمد آصف سعیدی، رییس این اداره می گوید پیش از این ریاست جمهوری فرمان داده بود که اعلان بست های سوم و چهارم باید توقف داده شود تا کمیسیون اصلاحات اداری بتواند طرز العمل سازنده ای برای این بست ها تهیه کند.

آقای سعیدی اما می گوید در حال حاضر امتحان بست های سه و چهار آغاز شده و روزانه ادارات دولتی بست های خالی شان را اعلان می کنند.

” ریاست جمهوری و اداره ی محلی اکیدا امر کرده اند که باید بست های خالی پر شوند و هر اداره روزانه بست های خود را اعلان می کند از دانشگاه حدود ۴-۵ بست اعلام شده، صحت عامه، شهر داری و چند اداره ی دیگر نیز قرار است بست های خالی شان را اعلان کنند.”

از میان این ۳ هزار بست خالی، ۱۶۰۰ مورد آن مربوط اداره ی معارف، ۶۰۰ بست پنجم و ششم و متباقی بست های هفتم و هشتم هستند.

با این حال آمار اداره ی منابع بشری  نشان می دهد که بیش از ۲۰ هزار دانش آموخته در هرات وجود دارد که روزانه در جستجوی کار اند.

شهروندان اما مسئولان ادارات را به بی کفایتی متهم می کنند و می گویند که عدم تلاش های آنها سبب شده تا بخش بزرگی از جوانان، امروز بیکار باشند.

” جوانان امروزه می روند به کشورها خارج مهاجر می شوند، معتاد می شوند و هر روز بدنبال کار اند اما کاری نیست؛ ما از حکومت می خواهیم که به گونه ی جدی این موضوع را پیگیری کند و به فکر آینده ی جوانان باشد.”

همواره یکی از ادعاهایی که از سوی شهروندان مطرح می شود موجودیت مهندسی سازی روند استخدام ها در بست های دولتی است.

 آنگونه که شهروندان می گویند تنها افرادی می توانند به ادارات دولتی استخدام شوند که واسطه ی قوی داشته باشند.

محمد آصف سعیدی، رییس منابع بشری اما با رد این ادعا می گوید پروسه به رقابت گذاشته می شود و کاملا شفاف است.

” ما در هر بستی که اعلان می شود ۶۰ الی ۱۰۰ نفر خود را کاندید می سازند و در نهایت یک نفر کامیاب می شود چون اداره نمی تواند همه را جذب کند بنابراین زمانی که بقیه نمی توانند کامیاب شوند می گویند رقابت سالم نبوده، رقابت سالم است و این اداره تنها پالسی ساز است.”

اعضای شورای ولایتی هرات اما می گویند حکومت که در آغاز فعالیتش شعارهای چون اشتغال زایی و امنیت را می داد اما با وجود چندین سال این وعده ها تحقق نیافته است.

کبیر ایثار عضو شورای ولایتی هرات به رادیو معراج گفت: ” بست ها خیلی دیر به رقابت گذاشته می شود ما می بینیم که مکاتب ما با کمبود معلم مواجه هست در حالی که بست ها خالیست و ما افراد واجد شرایط هم داریم از حکومت و نهاد های مسئول می خواهیم که به این پروسه سرعت بخشند و بست های خالی را زود اعلان کنند تا افراد جذب شوند.”

خبرها از خالی بودن ۳ هزار بست در هرات در حالی جریان دارد که روزانه ده ها جوان در جستجوی کار اند.

به تازگی ۹۶ تن از افرادی که در آزمون اصلاحات اداری اشتراک کرده اند به بست های جدید در هرات معرفی شدند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد