۱۴ پروژه به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون افغانی هم اکنون در هرات در حال اجرا است. اداره شهر سازی هرات همچنان از راه اندازی دست کم ۱۳  پروژه جدید در سال پیش رو، در بخش های مکاتب و مساجد خبر می دهد. بیشتر پروژه های ساختمانی که در هرات هم اکنون در حال اجرا […]

۱۴ پروژه به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون افغانی هم اکنون در هرات در حال اجرا است.

اداره شهر سازی هرات همچنان از راه اندازی دست کم ۱۳  پروژه جدید در سال پیش رو، در بخش های مکاتب و مساجد خبر می دهد.

بیشتر پروژه های ساختمانی که در هرات هم اکنون در حال اجرا است مربوط به اداره های حج و اوقاف، گمرک، معارف، زراعت و چند اداره سکتوری است که در مجموع ۱۴ پروژه را شامل می شود.

فریدون سروری رئیس اداره شهر سازی هرات می گوید که ارزش این پروژه ها به بیش از ۷۵۰ میلیون افغانی می رسد.

آقای سروری می گوید یکی از این ۱۴ پروژه که از چند ماه به این طرف کارش آغاز شده ساخت گمرک جدید و انتقال آن به جنوب شهر و جوار میدان هوایی هرات است.

اما جدا از پروژه های که هم اکنون در حال اجرا است مسئولان اداره شهر سازی خبر از راه اندازی دست کم ۱۳  پروژه جدید در سال پیش رو می دهند.

فریدون سروری رئیس اداره شهر سازی می گوید که این پروژه ها مخصوص اداره های حج و اوقاف و معارف است که شامل ایجاد ساختمان های مکاتب و مساجد در شهر و ولسوالی ها می شود.

اما همواره شکایت های شهروندان و نمایندگان مردم در پارلمان در قسمت عدم برنامه ریزی درست جهت مصرف بودجه در ادارات دولتی  به گوش رسیده است.

با این حال غلام فاروق مجروح، نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که همه ساله شماری از پروژه ها در هرات به بهره برداری نمی رسد.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات دلیل توقف شماری از پروژه ها را نبود منابع مالی عنوان میکند.

اما شماری از ادامه کار این پروژه ها در مناطقی از شهر ولسوالی ها خوشبین هستند و شماری هم همواره از تقسیم نامتوازن امکانات و فرصت ها در بین ولسوالی های هرات انتقاد میکنند.

باشندگان ولسوالی های دور دست هرات بر این باورند که اداره محلی بخش زیادی از برنامه های انکشافی و منابع مالی خود را صرف ولسوالی های نزدیک به شهر می کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد