قطع شبانه ی خدمات شبکه های مخابراتی در ولسوالی های غوریان، زنده جان و اوبه، نگرانی باشندگان این ولسوالی ها را بدنبال داشته است. شماری از باشندگان این ولسوالی ها می گویند که از یک هفته به این طرف با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند اما دولت تاکنون در این خصوص اقدامی نکرده […]

قطع شبانه ی خدمات شبکه های مخابراتی در ولسوالی های غوریان، زنده جان و اوبه، نگرانی باشندگان این ولسوالی ها را بدنبال داشته است.

شماری از باشندگان این ولسوالی ها می گویند که از یک هفته به این طرف با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند اما دولت تاکنون در این خصوص اقدامی نکرده است.

باشندگان ولسوالی های غوریان، زنده جان و اوبه می گویند که تمام خدمات مخابراتی از ساعت ۶ شام تا ۷ صبح به دستور طالبان مسلح قطع می شود.

حکمت الله حبیبی، سرپرست اداره مخابرات هرات نیز به رادیو معراج می گوید که تهدیدات بلند امنیتی و حضور طالبان مسلح در این مناطق، باعث شده تا این مشکل به وجود آید.

مشکل قطع خدمات مخابراتی تنها مختص به این سه ولسوالی نیست؛ بلکه خدمات مخابراتی در برخی دیگر از ولسوالی های هرات نیز با مشکلاتی روبروست.

با این حال توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات با ابراز نگرانی از وضع موجود خواستار پاکسازی این مناطق از وجود مخالفان مسلح دولت است.

مسئولان محلی هرات هرچند موضوع قطع بودن خدمات مخابراتی در ولسوالی ها را می پذیرند اما میگویند که برای رفع آن برنامه ریزی کرده اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که بزودی این مشکل حل خواهد شد.

در هرات، بیش از ۵۰۰ آنتن مخابراتی وجود دارد.

بیش از ۸۰ در صد جمعیت ۴ میلیونی هرات به خدمات مخابراتی و ۵۰ درصد به خدمات اینترنتی دسترسی دارند.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ادیت: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد