در پی تنش های اخیر میان ارگ و  وزارت انرژی و آب، صدها تن از باشنده گان هرات به شمول نمایندگان مردم  در پارلمان گردهم آمدند و حمایت شان را از برنامه ها و کارکرد علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب اعلام کردند. فرهاد مجیدی نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که تنش […]

در پی تنش های اخیر میان ارگ و  وزارت انرژی و آب، صدها تن از باشنده گان هرات به شمول نمایندگان مردم  در پارلمان گردهم آمدند و حمایت شان را از برنامه ها و کارکرد علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب اعلام کردند.

فرهاد مجیدی نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که تنش ها میان ارگ و وزارت انرژی و آب ناشی از تعصباتی است که علیه هراتیان وجود دارد.

در این اواخر نیروهای امنیتی در میدان هوایی کابل، مانع سفر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور به ولایت بلخ شدند.

گفته شده که ارگ ریاست جمهور دستور چنین اقدامی را به نیروهای امنیتی میدان هوایی داده بود؛ اما از آن روز به بعد این اقدام با واکنش تند مردم در رسانه های اجتماعی مواجه شد.

خلیل احمد شهید زاده نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که چنین برخوردی با وزیر کابینه، نمایانگر دید دوگانه نسبت به هرات بوده و از سران حکومت میخواهد که عدالت را در نظر گرفته و آن را تامین کنند.

در این نشست شماری از اعضای شورای ولایتی هرات نیز با حضور در این برنامه از حکومت خواستند که به جای توهین و تحقیر وزیرانی که از خود شایستگی نشان داده اند، تقدیر و تمجید شود.

این نخستین بار نیست که ارگ مانع سفر وزیر انرژی و آب به شماری از ولایت ها می شود.

گزارش های وجود دارد که ارگ مانع حضور علی احمد عثمانی در برنامه افتتاح تاپی در هرات شده بود.

در اواخر سال گذشته، وزیر انرژی و آب از سوی اعضای پارلمان به دلیل آنچه کم کاری و عدم مصرف بودجه انکشافی این وزارت عنوان می شد، مورد استیضاح قرار گرفت.

اما آقای عثمانی توانست با گرفتن ۱۲۴ رای تایید، در سمت خود باقی بماند؛ استیضاحی که شماری آن را برنامه ی حکومت برای سلب صلاحیت آقای عثمانی خواندند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد