کار ساخت سردخانه ۵۰۰ هزار تنی در هرات که قرار بود در سال جاری به بهره برداری برسد از یک سال به این سو متوقف و قرار داد آن فسخ شده است. قرار بود دو سال قبل، سردخانه ای با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در شرق میدان هوایی هرات ایجاد شود. بودجه ی ساخت این […]

کار ساخت سردخانه ۵۰۰ هزار تنی در هرات که قرار بود در سال جاری به بهره برداری برسد از یک سال به این سو متوقف و قرار داد آن فسخ شده است.

قرار بود دو سال قبل، سردخانه ای با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در شرق میدان هوایی هرات ایجاد شود.

بودجه ی ساخت این سردخانه ۱۹۲ میلیون افغانی برآورد شده بود که از سوی وزارت زراعت باید پرداخت میشد.

اما حالا عبدالصبور رحمانی، رئیس اداره ی زراعت هرات میگوید که کار ساخت این سردخانه متوقف شده و قرارداد آن فسخ شده است.

عبدالصبور رحمانی، رئیس اداره زراعت هرات با ابراز نگرانی از این روند می گوید که تاکنون سردخانه معیاری در این ولایت وجود ندارد و هرات نیازمند سردخانه ­ی دستکم ۱۰۰ هزار تنی است.

انگور، شفتالو، زردآلو، خیار، هندوانه، بادنجان، بادنجان رومی و انواع سبزیجات از مهمترین محصولات زراعتی هرات است که دهقانان برای نگهداری آن در فصل های مختلف سال، نیاز به سردخانه دارند.

باغداران و کشاورزان هرات می گویند نبود سرد خانه­‌های معیاری به آنان آسیب زده است.

با این حال به تازگی مسئولان محلی هرات از راه اندازی برنامه های به هدف نگهداری فراورده های باغداران و دهقانان و صادرات تولیدات خبر می دهند.

به تازگی محمد آصف رحیمی، والی هرات، به خبرنگاران گفته که قرار است کار ساخت سردخانه ای برای نگهداری فراورده های زراعتی که برای صادرات بسته بندی می شوند روی دست گرفته شود.

نگرانی از نبود سردخانه های معیاری و توقف کار سردخانه ۵۰۰ هزار تنی در هرات در حالی مطرح میشود که تنها تولید انگور در این ولایت، سالانه به ۱۱۵ هزار تن می رسد.

امیدواری هایی نیز وجود دارد که امسال برداشت انگور نسبت به سالهای قبل، دست کم ۲۰ درصد افزایش یابد.

دسته بندی: خبرها, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد