همزمان با افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران؛ انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان، همایشی تحت نام “ایمنی  و حفاظت خبرنگاران و رسانه‌های هرات؛ چالش‌ها و پاسخ‌های جدید” را برگزار کرد. در این همایش، مسئولان امنیتی، مدیران رسانه ها، خبرنگاران و شماری از استادان دانشگاه اشتراک داشتند. عبدالوهاب صدیقی، مسئول اجرایی انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه […]

همزمان با افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران؛ انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان، همایشی تحت نام “ایمنی  و حفاظت خبرنگاران و رسانه‌های هرات؛ چالش‌ها و پاسخ‌های جدید” را برگزار کرد.

در این همایش، مسئولان امنیتی، مدیران رسانه ها، خبرنگاران و شماری از استادان دانشگاه اشتراک داشتند.

عبدالوهاب صدیقی، مسئول اجرایی انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان میگوید که تامین امنیت خبرنگاران و رسیدگی به پرونده‌های خشونت در برابر آنان، محور اصلی این گفتمان بود.

در این همایش، شاهپور صابر، به نمایندگی از خبرنگاران به چالش های سد راه خبرنگاران پرداخت و با توجه به رویدادهای اخیر، از آنان خواست متوجه تهدیدات امنیتی باشند.

آقای صابر افزود که افغانستان بدترین مکان برای فعالیت های رسانه ای است و حکومت نتوانسته “مشکلات امنیتی” خبرنگاران را برطرف کند.

او خواهان برخورد مناسب نیروهای امنیتی با خبرنگاران شد.

عدم رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران همواره یکی از انتقادهای فعالان رسانه ای در افغانستان است.

با این حال فواد احمدی، معاون کمیته مصونیت و امنیت خبرنگاران گفته که برای اولین بار قضیه خشونت در برابر یک خبرنگار، از سوی کمیته مصونیت و امنیت خبرنگاران در هرات به دادستانی رفته است.

او گفت که کمیته مصونیت توانسته به قضایای خشونت علیه خبرنگاران در هرات به خوبی رسیدگی کند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات بر حمایت از خبرنگاران از سوی دولت تاکید کرد و گفت حمایت از خبرنگاران در اولویت کاری نهادهای دولتی قرار دارد.

همچنان آقای فرهاد افزود که برای دسترسی خبرنگاران به اطلاعات نیز برنامه های دارند.

در پایان این همایش، امین الله امین، آمر امنیت فرماندهی پلیس هرات با توجه به رویداد خونین کابل، از خبرنگاران خواست که در زمان تهیه خبر و گزارش نکات ایمنی را رعایت کنند.

این همایش در حالی برگزار شد که در جریان دو حمله ی انتحاری در هفته ی گذشته در کابل، ۹ خبرنگار کشته شدند.

همچنان بعدازظهر همان روز، یک خبرنگار در ولایت خوست هدف گلوله ی افراد ناشناس قرار گرفت و جان باخت.

دسته بندی: خبرها, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد