بیشتر دانشجویان از بیکاری و وضعیت بدی اقتصادی شکایت دارند اما  با آن هم محفل‎ فراغت با مصارف گزاف در هرات پررنگ بوده و مصارف هنگفتی را بالای دانشجویان تحمیل می‎نماید. با آنکه ‎امسال ریاست دانشگاه هرات گفته بود که محافل فراغت دانشجویان دانشگاه هرات به گونه دسته‎جمعی و با مصارف اندک برگزار می‌شود، با […]

بیشتر دانشجویان از بیکاری و وضعیت بدی اقتصادی شکایت دارند اما  با آن هم محفل‎ فراغت با مصارف گزاف در هرات پررنگ بوده و مصارف هنگفتی را بالای دانشجویان تحمیل می‎نماید.

با آنکه ‎امسال ریاست دانشگاه هرات گفته بود که محافل فراغت دانشجویان دانشگاه هرات به گونه دسته‎جمعی و با مصارف اندک برگزار می‌شود، با آن‌هم دانشکده‎های مختلف دانشگاه هرات  در هوتل‎های مجلل شهر محافل با شکوهی را با مصارف هنگفت برگزار می‌نمایند.

بر اساس یافته‎هایگزارشگر رادیو معراج، دانشجویان دانشگاه دولتی ولایت هرات در همین  دو یا سه هفته اخیر سال جاری، مبلغ بیش از ۱۲۵ هزار دالر آمریکایی را به هوتل‎های مجلل شهر و بیش از ۶۰ هزار دالر را برای لباس و سایر لوازم به مصرف رسانده اند.

اما برخی از دانشجویان که توان پرداخت این هزینه را ندارند، چنین محافل را اسراف و خودنمایی می‌دانند که با شرایط اقتصادی بیشتر دانشجویان مطابقت ندارد.

در همین حال آگاهان اقتصادی نیز با برگزاری جشن‎های پایان تحصیلی با مصارف هنگفت موافق نیستند.

در همین رابطه آقای بشارت استاد دانشگاه هرات می‎گوید که دانشجویان مبلغ هنگفتی را بدون هیچ نتیجه‌ای صرف این مسایل می‌کند که دور از واقعیت بوده و چنین مصارف با وضعیت اقتصادی جامعه هم‌خوانی ندارد.

وی می‌گوید که راه‌های بهتر با پی‌آمد مثبت تری  برای تجلیل از این جشن‎ها وجود دارد که دانشجویان باید آن‌را عملی نمایند.

این جشن‎ها در حالی برگزار می‎شود که بیشتر دانشجویان بعد از فراغت بیکار بوده و امیدی به آینده شغلی شان ندارد و همواره از دولت خواسته اند که در این زمینه توجه جدی نماید.

امسال تا اکنون استادان به رسم اعتراض در این محافل شرکت نکرده و از دانشجویان خواسته است که محافل مجلل و با شکوه برگزار نکنند.

 

 

دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد