شهروندان ولایت هرات از ترور و اختطاف در این ولایت نگران هستند و از مسؤلان محلی و و نیروهای امنیتی می‌خواهند که به این چالش خاتمه بدهند و رسیدگی نمایند. این شهروندان ترور و آدم‌ربایی را خطرناک‎ترین تهدید علیه خویش می‎دانند که زندگی را برای‌شان تلخ کرده و همه را یک نوع بیم و ترس […]

شهروندان ولایت هرات از ترور و اختطاف در این ولایت نگران هستند و از مسؤلان محلی و و نیروهای امنیتی می‌خواهند که به این چالش خاتمه بدهند و رسیدگی نمایند.

این شهروندان ترور و آدم‌ربایی را خطرناک‎ترین تهدید علیه خویش می‎دانند که زندگی را برای‌شان تلخ کرده و همه را یک نوع بیم و ترس فرا گرفته است که ادامه این وضعیت به روح و روان مردم ضربه جبران ناپذیری وارد می‌کند.

یکی از این شهروندان در این مورد چنین گفت “ما در یک هفته اخیر شاهد ترور دو نوجوان بوده‌ایم  که به خاطر موتورسایکل و مبایل شان توسط آدم ربایان و دزدان به قتل می‎رسد که این خود بیانگر نا امنی و ضعف نیروهای امنیتی در تأمین امنیت مردم محسوب می‌شود که زندگی ما شهروندان را به خطر مواجه کرده است”

در همین حال عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس ولایت هرات به خبرگزاری خاورمیانه چنین گفت ” نیروهای امنیتی همواره آدم‌رباها را دستگیر کرده و به پنجه قانون سپرده است و برنامه‎های هم روی دست دارد که در آینده به صورت کامل از این عمل جلوگیری نماید”

وی آدم‌ربایان را به گروه‌های جاهلان، مزدوران خارجی و کسانیکه از گذشته تا حالا با همدیگر رقابت داشته اند دسته بندی نمود که همواره این چنین اشخاص دست به آدم‎ربایی و ترور می‌زنند.

اما آقای حبیب الرحمان پدرام نماینده مردم هرات در شورای ولایتی نا امنی این ولایت را متفاوت تر و خطرناک‌تر از سایر ولایات دانست که در این ولایت ترور، اختطاف و دزدی‌های سازمان یافته گلوی مردم و مقامات هرات را می‎فشارد و هموار قربانی می‌گیرد که در سایر ولایات چنین نیست.

آقای پدرام گفت که نفوس ولایت هرات بسیار زیاد و تعداد نیروهای امنیتی خیلی اندک می‌باشد که این امر باعث شده است که این ترورهای سازمان یافته هر روز افزایش بیابد.

اما آقای علی احمد کاوه استاد جامعه شناسی در دانشگاه هرات عامل اصلی این ترورها را نبود سیستم امنیتی درست و فساد گسترده در سیستم‎های امنیتی می‌داند که ادامه این وضعیت مردم را به تنگنا قرار داده و باعث شده است که سرمایه‌های انسانی و مادی از این شهر فرار نماید.

وی گفت که این آدم‌ربایان تا اکنون به صورت علنی به سزای اعمالش نرسیده و دوباره آزاد شده است که این امر باعث می‎شود که این چنین افراد افزایش یابد و راحت‌تر دست به ترور بزنند.

این نگرانی‌ها در حالی بیان می‌شود که در یک هفته اخیر در ولایت هرات دو فرد نوجوان ترور شده و به قتل رسیده است.

 

 

دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد