ششمین نمایشگاه صنایع و تولیدات داخلی هرات امروز گشایش یافت. در این نمایشگاه که تحت عنوان “صلح و خودکفایی” آغاز بکار کرده، بیش از ۲۱۵ غرفه تولیدات داخلی را به دید عموم گذاشته اند. حمید الله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات گفت:” تفاوت این نمایشگاه این است که میخواهیم توانمندی ها را به […]

ششمین نمایشگاه صنایع و تولیدات داخلی هرات امروز گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تحت عنوان “صلح و خودکفایی” آغاز بکار کرده، بیش از ۲۱۵ غرفه تولیدات داخلی را به دید عموم گذاشته اند.

حمید الله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات گفت:” تفاوت این نمایشگاه این است که میخواهیم توانمندی ها را به نمایش بگذاریم و بگویم که به حد خود کفایی در بسیاری از محصولات رسیدیم و دولت که تاکنون حمایت نکرده به دولت نشان دهیم که حمایت از تولیدات داخلی، وظیفه و مسئولیت دولت است و صنعت‌کاری که تاکنون حمایت نشده و تا اینجا رسیده و از این به بعد باید که حمایت شود”.

صنعتگران، تولیدات خود از قبیل قالین، صنایع دستی، سنگ مرمر، لوازم ساختمانی، مواد غذایی، عسل، زعفران و حتی غیره را در غرفه های مختلف به هدف بازاریابی به نمایش گذاشتند.

اما آنچه که از سالها به این طرف نزد تولید کنندگان پا برجاست، مسایل امنیتی، ورود محصولات مشابه از مرز ها و نبود حمایت جدی از سوی دولت است.

نثار احمد فیضی، وزیر صعنت و تجارت گفت:” ما کوشش میکنیم و تلاش کردیم و طرح و پلان داریم و مدیریت تازه ی که در وزارت مالیه آمده، جلو فاسدین گرفته می شود که مسئله گمرکات کنترول ۱۰۰ درصد میکنیم که صنعت کاران حمایت شوند و سر پا ایستاد شوند”.

عبدالصبور قانع، والی هرات نیز گفت:” حمایت کامل از تمام تاجران ملی و صنعتکاران داریم، ایجاد این نمایشگاه ضمانت به آینده افغانستان است و توطئه ها و دست های که دشمن تبلیغات میکند که گویا صنعتکاران و تاجران سرمایه گذاری نمی کنند و زمینه فراهم نیست، این یک جواب دندان شکن به مخربین و دشمنان افغانستان است”.

نمایشگاه تولیدات داخلی متفاوت با سالهای قبل، امسال در پارک ترقی برپا شده و به مدت یک هفته بر روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

بر علاوه هرات، صنعتگران ولایت های بادغیس، فراه، نیمروز، قندهار و کابل نیز در این نمایشگاه تولیدات خود را به دید عموم گذاشته اند.

ویرایش: محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد