فساد اداری در کنار دیگر عوامل، سالهاست که منجر به تلخی کام مردم شده است. شهروندان هرات می گویند که تغییر قابل ملاحظه ای در کاهش فساد اداری دیده نمی شود و این روند آنان را آزار می دهد. روز گذشته اداره محلی هرات از بازداشت یک کارمند ریاست سکتوری مقام ولایت با اتهام فساد […]

فساد اداری در کنار دیگر عوامل، سالهاست که منجر به تلخی کام مردم شده است.

شهروندان هرات می گویند که تغییر قابل ملاحظه ای در کاهش فساد اداری دیده نمی شود و این روند آنان را آزار می دهد.

روز گذشته اداره محلی هرات از بازداشت یک کارمند ریاست سکتوری مقام ولایت با اتهام فساد اداری خبر داد.

در همین حال مسئولان اداره محلی هرات از مبازره با فساد اداری سخن می زنند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت:” هشدار والی هرات به افرادی که آلوده به فساد اداری هستند بسیار جدی است و این جدیت با وضاحت اعلان شده و افرادی هم که آلوده به فساد هستند خودشان فهمیدند، در عین زمان ارگان های حراست از قانون هم به گونه جدی مطابق رهنمود مقام ولایت و هدایت واضح قانون با عوامل فساد برخورد خواهند کرد”.

هر چند حکومت بارها بر مبارزه جدی با فساد اداری تاکید کرده اما این معضل هنوز هم دامن‌ گیر جامعه است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات گفت:” امیدوار هستیم که مبارزه با فساد تنها در داخل مقام ولایت هرات نباشد بلکه امیدوار هستیم که از چوکات این اداره بیرون شود و دیگر ادارات هم بررسی شود که مردم بتوانند یک نفس راحت بکشند و همچنان بدون فساد کارهای خدماتی خود را پیش ببرند”.

هم اکنون شمار زیادی از کارمندان دولتی به اتهام فساد اداری یا دوسیه های شان در گردش است و یا هم شماری از افراد در پشت میله های زندان به سر می برند.

با این وجود یکی از دلایل ناامنی در افغانستان موجودیت فساد اداری خوانده می شود؛ پدیده ای که منجر به بی باوری و کاهش کمکها به افغانستان نیز شد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد