کار ساخت و ساز فاز اول از قطعه چهارم خط آهن هرات – خواف، ۳۵ درصد پیش رفته است. مسئولان اداره خط آهن هرات می گویند که امیدواری ها بر این است تا کار فاز دوم نیز به زودی آغاز شود. ۲۰ قوس سال پیش، کار سه قطعه خط راه آهن هرات – خواف که […]

کار ساخت و ساز فاز اول از قطعه چهارم خط آهن هرات – خواف، ۳۵ درصد پیش رفته است.

مسئولان اداره خط آهن هرات می گویند که امیدواری ها بر این است تا کار فاز دوم نیز به زودی آغاز شود.

۲۰ قوس سال پیش، کار سه قطعه خط راه آهن هرات – خواف که مسئولیت تکمیل آن تا منطقه روزنک هرات را کشور ایران برعهده داشت، به بهره برداری رسید.

همزمان کار ساخت و ساز قطعه چهارم که مسئولیت ساخت آن برعهده افغانستان بود آغاز شد و تاکنون با گذشت دستکم یکسال، هنوز این قطعه تکمیل نشده است.

محمد بلال تیموری، رئیس خط آهن هرات گفت:” قرار داد این پروژه ۱۶ ماه است اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کار پروژه متوقف شد و یک سلسله مشکلاتی به وجود آمده بود کار پروژه متوقف شد و فعلآ روی تعدیل مدت زمان آن کار میکنند و تا دو هفته دیگر نهایی می شود و ختم کار این پروژه مشخص می شود”.

آقای تیموری، گفت:” فاز دوم قطعه چهارم از رباط پریان آغاز و تا میدان هوایی هرات امتداد دارد که کار های سروی و تخنیکی آن تکمیل شده و یک سری طی مراحل اداری مانده که بعد از آن به داوطلبی می رود و کار آن آغاز می شود”.

ساخت خط آهن هرات_خواف از جمله بزرگترین برنامه های حکومت است که قرار بود ۶ سال پیش به پایه اکمال برسد اما تاکنون از چهار قطعه، تنها سه قطعه به بهره برداری رسیده است.

سید اشرف سادات، فعال مدنی  گفت:” مردم انتظار داشتند که با افتتاح خط آهن، ما به تسهیلات دست پیدا کنیم و سه قطعه ساخته شده ولی متاسفانه قطعه چهارم آن ساخته نشده و سرعت عمل وجود ندارد و تا زمانیکه قطعه چهارم آغاز نشود این بدون استفاده باقی می ماند و امیدوار هستیم که تلاش بیشتری صورت گیرد تا ما وصل شویم به شهرک صنعتی تا تاجران بیشتر دسترسی داشته باشند به این خط آهن”.

قطعه چهارم ۸۷ کیلومتر طول دارد که فاز اول ۴۳ کیلومتر و فاز دوم ۴۴ کیلومتر است که هزینه این قطعه بیش از ۵۸ میلیون دالر در نظر گرفته شده است.

کار ساخت قطعه چهارم مربوط دولت افغانستان است که با کمک مالی ایتالیا ساخته می شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد