انستیوت آموزشی افغان (AIL) در قریه شغالیان ولسوالی انجیل هرات، مرکزی را برای مراقبت های مادران و نوزادان تجهیز کرده است. ولی شاه بهره، مشاور ارشد انستیوت افغان AIL گفت:” این اقدام خداپسندانه است و مردم حق شناس این منطقه از این تقدیر میکنند و زمینه سازی خواهد شد تا به زود ترین فرصت برای […]

انستیوت آموزشی افغان (AIL) در قریه شغالیان ولسوالی انجیل هرات، مرکزی را برای مراقبت های مادران و نوزادان تجهیز کرده است.

ولی شاه بهره، مشاور ارشد انستیوت افغان AIL گفت:” این اقدام خداپسندانه است و مردم حق شناس این منطقه از این تقدیر میکنند و زمینه سازی خواهد شد تا به زود ترین فرصت برای توسعه و انکشاف این مرکز از طریق AIL و با همکاری اداره صحت عامه، اقدامات همه جانبه صورت گیرد”.

این مرکز نه تنها برای مادران و کودکان این قریه خدمات صحی ارایه میکند بلکه باشندگان دستکم ۲۵ قریه همجوار هم از خدمات این آشیانه صحی، بهره مند می شوند.

داکتر فهیمه مختارزاده، مسئول بخش صحی انستیوت افغان AIL گفت:” مریضان مادر و طفل سر و پا دیده می شوند، مراقبت های قبل از ولادت، بعد از ولادت و جریان ولادت و همچنان خدمات تنظیم خانواده( مشوره دهی برای خانم ها) در این مرکز صورت میگیرد”.

باشندگان قریه شغالیان که تا دیروز با مشکل حمل و نقل بیماران و مرگ و میر مادارن و نوزادان روبرو بودند، حالا از این اقدام خرسند هستند.

مسئولان اداره صحت عامه هرات از این اقدام دفتر AIL  ستایش می کنند و می گویند که ایجاد و فعالیت این مرکز درمانی، می تواند از مرگ ومیر مادران و نوزادان جلوگیری کند.

عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره صحت عامه هرات گفت:” مرکز صحی جغرتان، مرکز صحی جامع ملدان و این آشیانه ی صحی زیر پوشش AIL در غرب ولسوالی انجیل هرات است و در مجموع در حدود ۳۰ هزار تن از خدمات این مراکز بهره مند می شوند”.

اما این تنها مرکز درمانی مخصوص مادران و کودکان نیست که در هرات از سوی دفتر AIL حمایت می شود بلکه طی سالهای گذشته به همت مالی پروفیسور سکینه یعقوبی، رئیس اجرایی انستیوت آموزشی افغان AIL چندین مرکز درمانی ایجاد و برای هزاران تن خدمات صحی ارایه شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد