شفاخانه کودکان هرات؛ جایی که روزانه پذیرای دستکم ۳۰۰ کودک بیمار است. نبود امکانات، بستر کافی و معیاری نبودن ساختمان این مرکز درمانی اما عرضه خدمات را تنگ ساخته است. قبل از این شفاخانه کودکان هرات در منطقه شیدایی موقعیت داشت. هرچند در این مرکز امکانات بهتری موجود بود اما پس از شیوع کرونا، به […]

شفاخانه کودکان هرات؛ جایی که روزانه پذیرای دستکم ۳۰۰ کودک بیمار است.

نبود امکانات، بستر کافی و معیاری نبودن ساختمان این مرکز درمانی اما عرضه خدمات را تنگ ساخته است.

قبل از این شفاخانه کودکان هرات در منطقه شیدایی موقعیت داشت.

هرچند در این مرکز امکانات بهتری موجود بود اما پس از شیوع کرونا، به مرکزی برای بیماران کووید ۱۹ تبدیل شد.

داکتر میرویس عابدی، مسئول شفاخانه کودکان هرات گفت:” از بابت مکان و فضا در شفاخانه شیدایی هرات به معیار ها نزدیک شده بودیم اما متاسفانه بعد از اینکه کرونا شیوع پیدا کرد شفاخانه اطفال به کووید ۱۹ سپردیم  و در حال حاضر در بخش نسایی ولادی سابقه شفاخانه حوزوی هرات و انستیوت طبی جابجا هستیم که هیچ یک از این اتاق ها معیاری و استندرد نمی باشد”.

روزانه شمار زیادی از کودکان در این بستر ها به دلیل گرمازدگی، اسهال و استفراغ، سوتغذیه، سوء شکل و بیماری های مختلف بستری می شوند.

خدمات این مرکز برای تمام ولایت های حوزه ی غرب است.

وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات گفت:” مریض های از ولایت های حوزه غرب به این شفاخانه انتقال داده می شود و بخش اطفال با مشکل جدی مواجه است و هر چه زودتر باید به این مشل رسیدگی صورت گیرد”.

با همه اینها، آنطور که دیده می شود، مسئولان صحی برای بر طرف سازی و رفع کمبودی های شفاخانه کودکان هرات برنامه ی کوتاه مدتی ندارند و در انتظار محو ویروس کرونا و تحویل مجدد شفاخانه شیدایی برای کودکان هستند.

محمد آصف کبیر، معاون اداره صحت عامه هرات گفت:” آنچه که در پلان اداره صحت عامه است انتقال شفاخانه اطفال در موقعیت گازرگاه که زمین و امکاناتی که در آنجا است میتوان اطفال استفاده کرد و در شرایط کنونی از امکانات موجود در شفاخانه حوزوی هرات استفاده می شود و واقعآ یک سلسه مشکلاتی در آنجا وجود دارد ولی ناگزیر در این شرایط باید به گونه ی عمل کنیم که بتوانیم مهمتر از همه بحران را مدیریت کنیم”.

در حال حاضر شفاخانه کودکان هرات ۱۱۵ بستر فعال دارد اما مسئولان می گویند که با افزایش روز افزون بیماران، در هر بستر دو بیمار خوابیده است که بیشتر وقت به ۱۷۰ تن می رسد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد