هزاران پل و پلچک به ارزش میلیون ها دالر، در جنگ های اخیر در ولسوالی های هرات توسط مخالفان مسلح دولت تخریب شده اند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید آمار مشخصی از این تخریبات در دست نیست اما تمرکز بیشتر آنها در ولسوالی ها، شاهراه ها و ساختمان های مراکز ولسوالی ها بوده […]

هزاران پل و پلچک به ارزش میلیون ها دالر، در جنگ های اخیر در ولسوالی های هرات توسط مخالفان مسلح دولت تخریب شده اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید آمار مشخصی از این تخریبات در دست نیست اما تمرکز بیشتر آنها در ولسوالی ها، شاهراه ها و ساختمان های مراکز ولسوالی ها بوده است.

ساخت یک ساختمان آن هم در ولسوالی های نسبتا نا امن، شاید ماه ها زمان ببرد اما لحظه ای با شلیک راکتی یا انفجاری ازبین می رود.

پیش از این وزارت حج و اوقاف با تاکید بر اینکه گروه طالبان هیچ هدفی ‌جز انفجار، انتحار و تخریب تأسیسات عامه در کشور ندارد؛ گفته بود که تأسیسات کافر نیستند، تخریب نکنید.

همزمان عبدالخالق حقانی، رییس اداره ی ارشاد، حق و اوقاف هرات می گوید گروه های مخالف قوانین جنگ را رعایت نمی کنند.

او تاکید می کند که در جنگ باید دو طرف درگیر به زنان، کودکان و ساختمان های که مورد استفاده ی عموم است نباید آسیب زد

در همین حال وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید گروه های مخالف باید بدانند حتی اگر نظام تغییر کند، همین تاسیسات بجای خواهد ماند.

این در حالی است که طالبان اخیرا حملات ‌شان را در کشور شدت بخشیده ‌اند.

این گروه طی حدود دو ماه گذشته، ۳۵ ولسوالی را سقوط داده است.

تصاویر مناطق تصرف ‌شده توسط طالبان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که تأسیسات زیادی در این حملات تخریب شده است.

عمده ‌ترین این موارد ولسوالی اناردره‌ی فراه است که طالبان پس از به‌دست ‌آوردن کنترل ساختمان این ولسوالی، آن را با ماین انفجار دادند.

محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد