روزانه بیش از ۳۰۰ کودک به دلیل بیماری هایی از جمله گرمازدگی و مبتلا شدن به اسهال و استفراغ به شفاخانه ی اطفال هرات انتقال داده می شوند. داکتر میرویس عابدی، مسئول شفاخانه اطفال هرات گفت:” تعداد مراجعین ما از مریضی اسهال و استفراغ طی سه ماه اول امسال ۲۶۲ مریض بوده که از شروع […]

روزانه بیش از ۳۰۰ کودک به دلیل بیماری هایی از جمله گرمازدگی و مبتلا شدن به اسهال و استفراغ به شفاخانه ی اطفال هرات انتقال داده می شوند.

داکتر میرویس عابدی، مسئول شفاخانه اطفال هرات گفت:” تعداد مراجعین ما از مریضی اسهال و استفراغ طی سه ماه اول امسال ۲۶۲ مریض بوده که از شروع بهار تا ختم تابستان تعداد واقعات اسهال و استفراغ رو به افزایش است و روزانه بیش از ۷۰ از مجموعه مراجعین که بیش از ۳۰۰ واقعه است، اسهال و استفراغ را تشکیل می دهد”.

دمای هوا در هرات، این روزها تا مرز ۴۴ درجه افزایش یافت و نبود برق و امکانات سرمایشی هم، کودکان را با خطر مریضی گرمادگی و اسهال و استفراغ روبرو کرد.

عزیزالله وزین، متخصص اطفال گفت:” در قدم اول خانواده ها و مادران با رعایت حفظ صحه میتوانند نقش خوبی برای جلوگیری از مصاب شدن کودکان خود داشته باشند چراکه با در نظر گرفتن، شستن دستها، استفاده از غذاهای مناسب، محیط پاک و استفاده از واکسن تاثیر گذار است”.

دستکم ۴۰ درصد بیماران بخش کودکان را، اطفالی تشکیل می دهد که به اسهال و استفراغ مبتلا شده اند.

مسئولان میگویند در سه ماه گذشته ۸ کودک به دلیل گرمازدگی جان باخته اند.

ویرایش: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد