بار دیگر شدت شیوع ویروس کرونا، دامن گیر مردم شده و دولت به سراغ وضع محدودیت ها رفته است. طبق فیصله مرکز و کمیته مبارزه با کرونا در هرات از امروز هیچ مرکز آموزشی، تالار، حمام و اماکن سر بسته  اجازه فعالیت ندارند. نوراحمد حیدری، معاون والی و رئیس کمیته مبارزه با کرونا در هرات […]

بار دیگر شدت شیوع ویروس کرونا، دامن گیر مردم شده و دولت به سراغ وضع محدودیت ها رفته است.

طبق فیصله مرکز و کمیته مبارزه با کرونا در هرات از امروز هیچ مرکز آموزشی، تالار، حمام و اماکن سر بسته  اجازه فعالیت ندارند.

نوراحمد حیدری، معاون والی و رئیس کمیته مبارزه با کرونا در هرات گفت:” ما در مرحله اول از مردم خود میخوهیم که با ما همکار باشند و توصیه های صحی را گوش کنند در غیر آن بر اساس فیصله کمیته کرونا، مجبور به مداخله می شویم و مراکزی که آنها همکاری نکنند مسدود میکنیم”.

اما این فیصله و تطبیق آن چقدر جدی است.

شورای ولایتی تاکید دارد که باید نظارت جدی از عدم فعالیت تالارها، حمام ها، کافیشاپ ها و سالون ها صورت گیرد.

همزمان با شدت گرفتن شیوع کرونا، اداره های پلیس، شهرداری و حج و اوقاف هرات از تدابیر جدی و پیگیری وضع محدودیت ها سخن می زنند و از مردم می خواهند که با آنان همکار باشند.

محمد نعیم بهیر، معاون شهرداری هرات گفت:” در قسمت تالار ها، حمام ها، کافیشاپ ها و حوض های آب بازی اگر توجه نکنند از قوه قهریه استفاده خواهد شد”.

عبدالغنی جمشیدی، معاون اداره حج و اوقاف هرات نیز گفت:” دیگر فاتحه خوانی برگزار نمی شود، مدارس مسدود است و حلقات درس متوقف است و از کهن سالان میخواهیم که در خانه های خود نماز بخوانند و به مساجد نروند”.

این در حالیست که هم اکنون تمام بسترهای ویژه بیماران کرونا در مراکز درمانی هرات پر شده و جایی برای پذیرش بیماران جدید نیست.

همچنان طی چند روز گذشته شکایت ها از کمبود اکسیجن در این مراکز بالا گرفته است.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد