سرقت‌های مسلحانه همواره یکی از نگرانی‌های عمده‌ی شهروندان هرات به شمار می‌رود. در شب و روزهای ماه مبارک رمضان، مردم بیشتر از هر زمان دیگری تاکید بر تامین امینت شهر و اماکن عمومی دارند، اما عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی فرماندهی پلیس هرات می‌گوید که آمار سرقت‌های مسلحانه طی یک ماه گذشته کاهش را نشان می‌دهد […]

سرقت‌های مسلحانه همواره یکی از نگرانی‌های عمده‌ی شهروندان هرات به شمار می‌رود.

در شب و روزهای ماه مبارک رمضان، مردم بیشتر از هر زمان دیگری تاکید بر تامین امینت شهر و اماکن عمومی دارند، اما عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی فرماندهی پلیس هرات می‌گوید که آمار سرقت‌های مسلحانه طی یک ماه گذشته کاهش را نشان می‌دهد و در این مدت بیش از ۱۵۰ تن از افراد را به اتهام جرایم مختلفی از جمله سرقت‌های بازداشت کرده‌اند.

او گفت:” براساس تاکتیک های که نزد پلیس است ما کوشش کردیم تا اینکه به شکل ساعتی نیروها توظیف شوند و در هر نقطه ی که آسیب پذیرهست توظیف شوند و زیاد تر سر کوچه ها و جاده ها وهمچنان مناطقی که در گذشته رویدادی صورت گرفته جابجا می شوند و به شکل پیاده و یا با موتورسکلیت ها وظیفه می کنند.”

اما شهروندان همچنان با ابراز نگرانی نسبت به سرقت های مسلحانه از دولت می خواهند که با تاکتیک ها و گشت های شبانه با سارقین برخورد جدی تری داشته باشند.

ترور، فروش مواد مخدر، آدم ربایی، جرایم جنایی و سرقت های مسلحانه از جمله ناامنی هایی است که شهروندان و اعضای شورای ولایت هرات نسبت به آن نگران اند.

توریالی طاهری، عضو شورای ولایتی هرات با خلاف گفته های پلیس می گوید که کاهش آمار در سرقت های مسلحانه به چشم نمی خورد و حتی این روز ها سرقت مواشی هم صورت میگرد.

او گفت:” چند نوع سرقت صورت میگرد، مسلحانه و غیر مسلحانه که شامل سرقت های کوچک می شود و حالا برخی از سرقت ها در مسیر راه ها و ولسوالی ها همه روزه صورت میگیرد و اگر پلیس می گوید که کاهش یافته اکثریت سرقت ها آمار ندارد و بیرون از شهر خبر ندارد و حتی کسی مراجعه نمی کند به پلیس”.

با همه اینها پلیس ادعا میکند که با کمبود تشکیلات، تجهیزات و امکانات برای تامین امنیت رو به رو است.

هرات بعد از کابل یکی از کلان شهرها و پر ازدحام ترین ولایات کشور به شمار می رود و نیازمند نیرو تجهیزات بیشتری جهت تامین امنیت است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد