افغانستان، کشوری که هنوز فرش ماین ها از جغرافیایی آن بر چیده نشده است. هر ماه در کشور شماری از افراد از اثر انفجار ماین و بخصوص مواد منفجر نشده عضوی از بدن خود را از دست می دهند و یا هم جان شان را می گیرد. براساس معلومات دفترماین ‌پاکی، در جریان سال گذشته […]

افغانستان، کشوری که هنوز فرش ماین ها از جغرافیایی آن بر چیده نشده است.

هر ماه در کشور شماری از افراد از اثر انفجار ماین و بخصوص مواد منفجر نشده عضوی از بدن خود را از دست می دهند و یا هم جان شان را می گیرد.

براساس معلومات دفترماین ‌پاکی، در جریان سال گذشته میلادی یک هزار ۱۵۸۰ غیرنظامی در نتیجه انفجار ماین‌ها و مهمات منفجرنشده در کشور کشته و زخمی شده‌اند.

با این حال سید امی شایان، مسئول مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات می گوید که قربانیان انفجار ماین ها در حوزه غرب ۵ درصد نسبت به سال قبل میلادی افزایش را نشان می دهد.

او گفت:” درسال ۲۰۲۰ میلادی با آنکه فعالیت های ما به دلیل شیوع یوروس کرونا محدود بود، ۱۷۸۷ تن به این مرکز مراجعه کرده اند که از این میان ۷۵ تن قرباینان ماین ها و مواد منفجر نشده هستند”.

بیشتر افرادی که برای دریافت عضو مصنوعی به مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات مراجعه میکنند، کودکان و نوجوانان هستند.

همه ساله ۳۰۰ تا ۵۰۰ مورد افزایش تقاضای عضو در مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ وجود دارد.

آمار ها در سراسر کشور نشان می دهد که هنوز یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع زمین با انواع ماین‌ و مواد منفجر‌نشده آلوده است و بدین ترتیب خطر ماین در سطح کشور هنوز بر‌طرف نشده و در جریان دو سال‌ حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد