در طول سال ۱۳۹۹ ۹۷۶۴ تن در هرات حادثه ترافیکی کرده اند. محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از این میان ۲۶۰ تن جان خود را ازدست داده اند. او گفت:” تنها در دو روز اول سال ۱۴۰۰ که روز اول ۲۵  مجروح حادثات ترافیکی و در روز دوم ۳۵ مجروح […]

در طول سال ۱۳۹۹ ۹۷۶۴ تن در هرات حادثه ترافیکی کرده اند.

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که از این میان ۲۶۰ تن جان خود را ازدست داده اند.

او گفت:” تنها در دو روز اول سال ۱۴۰۰ که روز اول ۲۵  مجروح حادثات ترافیکی و در روز دوم ۳۵ مجروح به شفاخانه منتقل شده است که کشته ندارد و در طول سال گذشته ۹۷۶۴ تن مجروح ترافیکی داشتیم و ۲۶۰ فوتی”.

رویدادهای ترافیکی بیشتر در مسیر شاهراه های هرات – تورغندی- هرات – اسلام قلعه، پشتون پل، جاده هرات- کرخ، پل هاشمی و قسمت های از شهر ثبت شده است.

شهروندان هرات می گویند که بیشتر این حادثات از اثر بی احتیاطی، عدم آگاهی از مقررات ترافیکی، کم عرض بودن جاده ها و گشت و گذار موتر های خلاف جاده رخ می دهد و باید که جریمه برای این افراد در نظر گرفته شود.

هرات یکی از کلان شهر های افغانستان است و در عین حال شلوغ ترین جاده ها را دارد.

موجودیت موترهای ویشی در جاده های هرات در کنار ۳۵۰ هزار عراده وسایط نقلیه دیگر، سبب شده تا مردم این شهر هر روز شاهد وقوع رویدادهای ترافیکی باشند.

نصیر احمد افغان، معاون تنظیم ترافیک هرات می گوید که بیشتر آمار حادثات از سوی موتر های ویشی صورت میگیرد و روزانه آنان شمار زیادی از این افراد را از ۲۰۰ تا ۳ هزار افغانی جریمه میکنند.

او گفت:” روزانه دستکم یک هزار راننده در هرات با توصیه ها، اخطاریه و جریمه صورت میگرد که همه شامل جرمیه نمی شوند چراکه نسبت به وضعیت بد اقتصادی اما روزانه دستکم ۳۰ هزار افغانی عواید از جریمه رانندکان به خزانه دولت واریز می شود”.

تنها ۱۰ درصد تمام آمار ثبت شده در شفاخانه حوزوی هرات مربوط به ولسوالی ها است و متباقی از نواحی شهر هستند.

ایام رخصتی در هرات همواره با وقوع رویدادهای ترافیکی و درگیری‌ های خیابانی گره خورده است.

تا جایی‌که هرات در میان ولایات کشور به دلیل ازدحام، شاهد بیشترین رویدادهای ترافیکی است.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد